مرسدس بنز s63 amg ستاره اشتوتگارد

0
(0)

بعد از فیلم‌ها و عکس‌های لو رفته بالاخره مرسدس بنز رسماً S63 AMG را رونمایی کرد و قبل از نمایش رسمی این خودرو در میان مردم (نمایشگاه فرانکفورت ماه سپتامبر) مشخصات و تصاویری از سدان لوکس و سریع خود منتشر کرده است.

Mercedes Benz S63 AMG 2014 800x600 wallpaper 01 مرسدس بنز s63 amg ستاره اشتوتگارد

اول به سراغ ظاهر این خودروی اشرافی می‌رویم،AMG دوباره از ترفند های قدیمی خود استفاده کرده است تا ظاهر این خودرو را به طوری جذاب‌تر نشان دهد برای مثال این کمپانی سپر های جلو را عمیق‌تر کرده است،جلو پنجره جلو را تعویض و رکاب‌های جانبی جدیدی به این خودرو اضافه کرده است تا در کنار لوکس بودن کمی اسپرت هم به نظر برسد.این خودرو سال آینده با قیمت تقریبی 120 هزار پوند و تنها در نسخه دیفرانسیل عقب راهی بریتانیا خواهد شد.

بسیار سعی شده است ظرافت در این خودرو به حداکثر برسد،همچنین تمام سعی مرسدس و AMG سبک‌تر کردن این خودرو بوده است و به این منظور یک باتری لیتیوم یون 78Ah روی این خودرو نصب شده است.مرسدس بنز ادعا می‌کند مدل دیفرانسیل عقب این خودرو با وجود تمام تجهیزات اضافه، حدود 100 کیلوگرم سبک‌تر از مدل استاندارد است و وزن آن به 1995 کیلوگرم می‌رسد.در مورد نسخه چهار چرخ متحرک هم باید گفت،مرسدس بنز قول داده است وزن آن نیز در همین رنج باشد.

Mercedes Benz S63 AMG 2014 800x600 wallpaper 2c مرسدس بنز s63 amg ستاره اشتوتگارد

اما رسیدیم به قسمت اصلی داستان،قسمتی که در آن می‌توان به هنر AMG پی برد.این خودرو مجهز به موتور بازسازی شده 5.5 لیتری V8 توئین توربو AMG می‌باشد که قدرت آن 15 واحد اسب از S63 نسل پیش بیشتر شده است،یعنی به 578 اسب بخار رسیده است.نسبت قدرت به وزن این نسخه هم 290 اسب برای هر تن است.حداکثر گشتاور این خودرو 663 پوند فوت است که در دور موتور 2250 تا 3750 تولید می‌شود.

اما مصرف سوخت،این خودرو تزریق مستقیم که تمام کارهای آن زیر نظر مقررات EU6 انجام شده است دارای سیکل ترکیبی 10 لیتر است،این خودرو در هر کیلومتر حدود 237 گرم گاز CO2 منتشر می‌کند.

قدرت این خودرو از طریق جعبه دنده هفت سرعته MCT(انتقال از طریق کلاج چند منظوره) به چرخ‌های منتقل می‌شود و سه حالت در اختیار راننده می‌گذارد: Controlled Efficiency، Sport و Manual. سیستم شروع/توقف اتوماتیک هم برای صرفه جویی در مصرف سوخت به این خودرو اضافه شده است.

Mercedes Benz S63 AMG 2014 800x600 wallpaper 03 مرسدس بنز s63 amg ستاره اشتوتگارد

با وجود صرفه جویی در وزن و مصرف سوخت باید شاهد عملکرد مطلوبی از این خودرو باشیم که هستیم، مشخصات و عملکرد نسخه دیفرانسیل عقب بدین شکل است:شتاب صفر تا صد کیلومتر این خودرو تنها 4.4 ثانیه به طول می‌انجامد.حداکثر سرعت این خودرو به 250 کیلومتر بر ساعت محدود شده است اما با سفارش بسته ارتقایی می‌توان سرعت 300 کیلومتر بر ساعت را با این هتل 5 ستاره تجربه کرد.مرسدس ادعا می‌کند نسخه 4MATIC این خودرو می‌تواند تنها در عرض 4 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر برسد.

داخل خودرو هم بسیار اسپرت و جذاب تر از قبل شده است و AMG به تمام معنا واقعا شاهکار کرده است و با استفاده از قطعات فیبرکربن،استیل و چرم موغوب ظاهر کابین را متحول کرده است،البته نباید ساعت آنالوگ و نشان ها AMG که حس بهتری القا می کنند را نادیده گرفت.شایان به ذکر است این خودرو از سیستم Magic Body Control بهره می‌برد، روش کار این سیستم بسیار به آسایش سرنشینان کمک می‌کند،این سیستم جادوگر از طریق یک دوربین، سطح جاده را برسی می‌کند و اطلاعات را به راننده نشان می‌دهد و سیستم تعلیق و نرمی خودرو را متناسب با جاده تنظیم می‌کند.

Mercedes Benz S63 AMG 2014 800x600 wallpaper 18 مرسدس بنز s63 amg ستاره اشتوتگارد

فکر نمی‌کنید مطلبی را جا انداختیم؟چرا رینگ‌ها!مرسدس بنز یا بهتر بگوییم AMG روی این خودرو به صورت استاندارد رینگ‌های 19 اینچی آلومینیومی انداخته است که در لاستیک‌های 255/45 و 285/40 جا خوش کرده‌اند.البته رینگ‌های 20 اینچی با تایر های 255/40 و 285/35 هم قابل سفارش است.ویژگی‌های زیادی به این خودرو اضافه شده است که مهم‌ترین آن‌ها ترمز های کربن سرامیکی است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز