رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

0
(0)

هرچند دو روز پیش تصاویر نسل جدید مرسدس بنز CLS افشا شده و کاملاً به طراحی آن پی بردیم اما حالا سازندهٔ آلمانی رسماً نسل سوم سدان کوپهٔ خود را در نمایشگاه لس‌آنجلس رونمایی کرده است. به گفتهٔ مرسدس بنز، نسل سوم CLS قرار است منعکس‌کنندهٔ ویژگی‌های بی‌نظیر نسل اول باشد؛ یعنی خودرویی که اساساً کلاس سدان کوپه را اختراع کرد. حال در ادامه به‌طور کامل به معرفی جدیدترین ساختهٔ اشتوتگارتی‌ها می‌پردازیم.

444 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

طراحی

کاملاً واضح است که در نسل سوم CLS برای اولین بار از زبان طراحی جدید مرسدس بنز استفاده شده است. در نمای جلویی CLS ویژگی‌هایی از مدل AMG GT دیده می‌شود به‌خصوص اگر به فرم کلی جلوپنجره و سپر خودرو توجه شود. در همین حال، برای اولین بار مرسدس بنز در یک خودروی تولیدی از چراغ‌های جلوی مثلثی شکل استفاده کرده که با خطوط جلوپنجره هماهنگ است. چراغ‌های عقب نیز مانند چراغ‌های جلو از نوع LED هستند درحالی‌که از نمایی سه‌بعدی هم بهره می‌برند؛ اما با وجود تغییرات چشمگیر در نمای جلو و عقب CLS جدید، استایل کلی خودرو تقریباً دست‌نخورده باقی‌مانده است.

445 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

کابین

در داخل CLS به‌وضوح می‌توان همان طراحی E کلاس را مشاهده کرد. در اینجا دو صفحه‌نمایش عریض 12.3 اینچی به‌عنوان صفحه آمپر و نمایشگر سیستم اطلاعاتی-سرگرمی در نظر گرفته شده است درحالی‌که کنترل‌کنندهٔ ترکیبی چرخشی/لمسی سیستم اطلاعاتی-سرگرمی نیز در کنسول میانی تعبیه شده است. نورپردازی داخلی CLS در 64 رنگ مختلف قابل تنظیم خواهد بود. بخشی از این نورپردازی شامل خطی می‌شود که از زیر دریچه‌های تهویه رد شده و تا روی درها ادامه یافته است. رنگ این خط با توجه به دمای سیستم تهویه تغییر می‌کند که این یعنی در صورت خنک بودن دما به رنگ آبی و در صورت گرم بودن به رنگ قرمز درمی‌آید.

447 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

در کابین این خودرو ویژگی‌هایی از S کلاس هم به چشم می‌خورد که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به دوخت ظریف چرم‌ها و دکمه‌ها و سوئیچ‌های هوشمند اشاره کرد. علاوه بر این، مانند S کلاس فیس‌لیفت، روی غربیلک فرمان دکمه‌های لمسی تعبیه شده است. در نسل جدید CLS فضای سر و پای سرنشینان عقب بدون تغییر باقیمانده است اما بزرگ‌ترین تغییر در این قسمت ارائهٔ صندلی مرکزی عقب است؛ بنابراین درحالی‌که ترکیب CLS قبلاً به‌صورت 2+2 بود، حالا ظرفیت سرنشین آن به پنج نفر افزایش پیدا کرده است. این کار به خاطر وجود تقاضا برای CLS پنج‌نفره در بازارهای چین و ایالات‌متحده صورت گرفته است؛ اما حجم صندوق بار CLS تغییری نکرده و همچنان مثل نسل قبلی برابر با 520 لیتر است.

448 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

ساختار

تمام بدنهٔ نسل جدید CLS به‌جز درها از آلومینیوم ساخته شده است؛ اما درها همچنان فولادی باقیمانده‌اند تا به احساس و صدای بسته شدن آن‌ها لطمه‌ای نخورد. همچنین هنوز هم از پنجره‌های جانبی بدون قاب استفاده شده است. این مورد در درجهٔ اول به خاطر حفظ استایل جذاب و زیبای خودرو صورت گرفته اما به کاهش صدای باد نیز توجه شده است. بدین منظور آئرودینامیک این قسمت شامل پنجره‌ها و ستون B بهبود یافته که درنتیجه موجب ایجاد صدای کمتر می‌شود. این ویژگی در کنار امکان سفارش شیشه‌های آکوستیک و سایر ارتقاءها موجب شده که CLS جدید حتی از E کلاس هم ساکت‌تر شود. در بخش ابعاد نیز طول خودرو 5 سانتیمتر افزایش پیدا کرده ولی ارتفاع آن 1.2 سانتیمتر کاهش داشته است.

446 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

تکنولوژی

CLS جدید در بخش ایمنی بشدت از S کلاس الهام گرفته است. این بدان معنا است که سدان کوپهٔ مرسدس بنز به جدیدترین نسل از سیستم‌های کمک‌راننده مانند سیستم ترمز فعال، سیستم کمک به حفظ حرکت میان خطوط، سیستم افزایش توجه راننده و سیستم محدودیت سرعت مجهز شده است. علاوه بر این، پکیج‌های ایمنی دیگری هم برای CLS قابل سفارش خواهد بود که یکی از آن‌ها پکیج دستیار رانندگی است. این پکیج شامل سیستم‌هایی چون کنترل فاصلهٔ فعال، کنترل فرمان فعال، محدودیت سرعت فعال، ترمز فعال، پایش نقاط کور فعال و کمک به حفظ حرکت میان خطوط فعال می‌شود. علاوه بر این، به‌منظور بهبود ایمنی، برای چراغ‌های جلوی خودرو از LEDهای چند پرتویی به همراه نوربالای دوربرد استفاده شده که می‌تواند مسافتی بیش از 650 متر را روشن کند.

449 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

علاوه بر تکنولوژی‌های ایمنی، نسل جدید CLS فناوری‌های رفاهی را هم از جدیدترین نسخهٔ S کلاس عاریه گرفته است که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ماساژور صندلی‌ها، سیستم تهویه با یونیزاسیون و پخش رایحهٔ معطر، فرمان گیری چهارچرخ، شارژ بی‌سیم تلفن همراه، قابلیت باز کردن درهای خودرو و روشن کردن آن با استفاده از فناوری NFC، سیستم صوتی برمستر درجه‌یک، تودوزی چرم ناپا و تریم داخلی چوب واقعی اشاره کرد.

451 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

پیشرانه

نسل جدید CLS فعلاً در دو مدل دیزلی با نام‌های CLS350d و CLS400d و یک نسخهٔ بنزینی بنام CLS450 به بازار عرضه می‌شود که در ایالات‌متحده فقط آخری عرضه خواهد شد. این مدل به یک پیشرانهٔ کاملاً جدید 3 لیتری شش سیلندر خطی توربوشارژ مجهز شده که 370 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور دارد؛ اما این موتور به یک سیستم هیبریدی خفیف بنام EQ Boost به همراه سیستم الکتریکی 48 ولت هم مجهز است. این سیستم دارای یک موتور الکتریکی کوچک است که 21 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور به توان پیشرانهٔ بنزینی اضافه می‌کند. برای تأمین انرژی این سیستم هیبریدی یک باطری لیتیوم یون 48 ولت با ظرفیت یک کیلووات ساعت در نظر گرفته شده است.

450 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

با وجود این سیستم هیبریدی، هیچ‌یک از تجهیزات جانبی از طریق تسمه به موتور بنزینی متصل نیستند. به‌عنوان‌مثال سیستم تهویه به‌صورت کاملاً الکتریکی کار می‌کند و بنابراین در صورت خاموش بودن خودرو نیز می‌توان از آن استفاده کرد. علاوه بر این، CLS450 نیز مانند نسل جدید آئودی A8 می‌تواند در هنگام حرکت پیشرانهٔ بنزینی خود را خاموش کند. مجموع نیروی قوای محرکهٔ این مدل توسط یک گیربکس 9 سرعتهٔ اتوماتیک به چرخ‌های عقب و یا به هر چهارچرخ (در مدل 4Matic) انتقال پیدا می‌کند و ماشین را ظرف 4.8 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رساند. CLS450 در هر صد کیلومتر به‌صورت ترکیبی 7.5 لیتر بنزین مصرف می‌کند که حدود 15 درصد کارآمدتر از نسل قبلی است.

452 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

هردو نسخهٔ دیزلی CLS نیز به یک پیشرانهٔ 3 لیتری شش سیلندر خطی مجهز شده‌اند که البته با دو سطح قدرت مختلف ارائه می‌شود. این موتور در مدل CLS350d قدرتی برابر با 285 اسب بخار و گشتاوری معادل 600 نیوتن متر دارد. این مدل ظرف 5.7 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. CLS400d اما 340 اسب بخار قدرت و 700 نیوتن متر گشتاور دارد و برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر به 5 ثانیه زمان احتیاج دارد. مصرف سوخت ترکیبی هردوی این مدل‌های دیزلی 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر است؛ اما علاوه بر این سه مدل، گفته شده که یک نسخهٔ هیبریدی بنام CLS53 هم در نمایشگاه دیترویت رونمایی خواهد شد که 435 اسب بخار قدرت دارد.

453 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

مرسدس بنز برای کسانی که خواهان مدلی منحصربه‌فرد از نسل جدید CLS هستند، نسخهٔ ویژه‌ای مخصوص عرضهٔ اولیهٔ بنام Edition 1 را ارائه کرده است. این مدل در داخل به پوشش چرم ناپای مشکی‌رنگ برای صندلی‌ها، دوخت مسی‌رنگ در کنسول مرکزی، صندلی‌ها، زیر آرنجی‌ها، داشبورد و رو ردی‌ها، ساعت آنالوگ منحصربه‌فرد، سوئیچ به رنگ مشکی براق، کف‌پوش‌هایی با نشان Edition 1 و نشان کرومی Edition 1 روی کنسول مرکزی مجهز است. این مدل در بیرون نیز به کیت بدنهٔ AMG Line مجهز است که شامل چراغ‌های جلوی LED هوشمند به‌صورت استاندارد و رینگ‌های 19 اینچی چند پرهٔ AMG مشکی‌رنگ می‌شود. علاوه بر این، نشان Edition 1 هم روی گلگیرهای جلو نصب شده است.

454 رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

سخن پایانی

در این نسل CLS نسخهٔ شوتینگ بریک وجود نخواهد داشت چراکه مرسدس بنز معتقد است وجود E کلاس استیشن به به‌عنوان یک استیشن لوکس در سبد محصولاتش کافی است. فروش نسل سوم مرسدس بنز CLS با مدل 2019 از ماه مارس سال آینده در بازارهایی غیر از ایالات‌متحده آغاز خواهد شد اما آمریکایی‌ها برای خرید این ماشین باید تا پاییز 2018 صبر کنند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز