تقابل ولوو S90 و مرسدس بنز E کلاس

0
(0)

ولوو S90 و مرسدس بنز E کلاس دو خودروی جدید و مهم در کلاس سدان های کاربردی هستند. S90 یک قدم دراماتیک و روبه‌جلو برای ولوو محسوب می‌شود اما آیا این خودرو به اندازه‌ی کافی برای به حاشیه راندن مرسدس E کلاس خوب است؟ ما مقایسه‌ای پهلوبه‌پهلو انجام داده‌ایم تا به شما در انتخاب خودروی محبوبتان کمک کرده باشیم. با ما همراه باشید.

volvo s90 vs mercedes e class front 76 800 تقابل ولوو S90 و مرسدس بنز E کلاس

استایل کلی خودرو
ولوو تغییری اساسی در استایل جدیدترین خودروی خود انجام داده و S60 با چراغ‌های LED چکشی شکل خود و جلوپنجره‌ی برجسته‌تر اعلام وجود می‌کند. S90 بدنه‌ای طویل و برازنده با خطوط منحنی ساده‌ای دارد که آن را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در نمای پشت ولوو کمتر از بقیه‌ی قسمت‌ها متمایزتر است اما از چراغ‌های ترمز برجسته‌ی C شکل و خط سقف خاص نمی‌توان بی‌تفاوت گذشت.
E کلاس چهره‌ی جدید اسپورت و صیقلی خود را با بدنه‌ای منحنی‌تر از S90 به نمایش می‌گذارد. هرچند برخی انتقادات وجود دارد اما ظاهر شیک و باوقار خودرو بعید است که باعث ایجاد تفرقه در بین نظاره گران شود.

کابین خودرو
هر دو خودرو کابینی را نشان می‌دهند که در میان بهترین‌های این کلاس جای دارند. ولوو کابینی جادار با مواد استفاده‌شده‌ی روشن و چوب فراوان دارد و ویژگی برجسته‌ی این کابین صفحه‌نمایش بزرگ سیستم اطلاعات سرگرمی است که نه تنها کاربری دوستانه‌ای دارد بلکه باعث کاهش نسبی تعداد دکمه‌ها نیز شده است.

مرسدس E کلاس نیز کابین زیبایی دارد. آخرین نسخه‌ی سیستم اطلاعات سرگرمی مرسدس بنز در صفحه‌نمایشی مرکزی جای گرفته و دومین صفحه‌نمایش آپشنال در پشت آمپرها قرار می‌گیرد. این صفحات نمایش جذاب باعث ایجاد احساس مدرن بودن در کابین E کلاس می‌شوند.
در بخش فضای داخلی اندکی تفاوت بین دو خودرو وجود دارد. فضای صندوق بار ولوو 500 لیتر بوده مرسدس با 540 لیتر گنجایش صندوق پیش می‌افتد. اگر چه که صندلی‌های S90 از بهترین‌ها هستند اما فاصله‌ی طولانی‌تر بین محورها در E کلاس به معنی فضای بیشتر در بخش عقبی بوده و سرنشینان عقبی فضای پا و راحتی بیشتری را تجربه خواهند کرد.

Styling 0 تقابل ولوو S90 و مرسدس بنز E کلاس

سواری و رانندگی
ولوو به‌صورت سنتی بر روی سواری راحت و دقیق تمرکز نموده و هندلینگ و رانندگی هیجان‌انگیز کمتر در اولویت بوده‌اند. تأکید بسیار خوب بر مسائل ایمنی به این معنی است که سیستم‌های کمک‌راننده‌ی زیادی در S90 و به منظور جلوگیری از تصادفات وجود دارند که از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به سیستم تشخیص حیوانات بزرگ اشاره نمود. اخبار اولیه پیشنهاد می‌کردند که گیربکس 8 سرعته ی اتوماتیک این خودرو در ترکیب با سیستم تعلیق بادی آپشنال ممکن است که تجربه‌ی رانندگی بدون زحمتی را ایجاد نمایند.

هندلینگ E کلاس با S90 برابری می‌کند اما تمرکز این خودرو بر بهبود رانندگی و راحتی موجب نشده تا از سواری اسپورت و هیجان‌انگیز غافل شود. سطح وسیعی از پکیج‌های دستیار راننده و ایمنی وجود دارند که یکی از سیستم رانندگی پایلوت است که از کروز کنترل تطبیق شونده استفاده می‌کند و اجازه می‌دهد در بزرگراه ها E کلاس عهده‌دار رانندگی شود.

پیشرانه‌ها
ولوو با دو پیشرانه‌ی دیزلی و سه نمونه‌ی بنزینی عرضه می‌شود. پیشرانه‌های 2 لیتری دیزل D4 و D5 پرفروش‌ترین نسخه‌های بازار انگلستان بوده و به ترتیب 187 و 232 اسب بخار قدرت دارند. نسخه‌ی قدرتمند D5 با سیستم چهارچرخ محرک نیز قابل سفارش است. پیشرانه‌های بنزینی نیز نیروی تولیدی بین 251 تا 402 اسب بخار دارند. نسخه‌های T5 و T6 در انگلستان به فروش می‌رسند اما قدرتمندترین پیشرانه‌ی بنزینی به اسم T8 با تکنولوژی هیبریدی همراه بوده و برای بازار آمریکای شمالی در نظر گرفته شده است.

مرسدس تنها دو پیشرانه را برای E کلاس در نظر گرفته است (در بازار انگلستان). مدل E220 d پیشرانه‌ای 2 لیتری و دیزلی با 194 اسب بخار قدرت دارد که برای رساندن خودرو در مدت 7.3 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت کافی است. مدل E350 d قوی‌تر بوده و از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری دیزل با 258 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و زمان 5.9 ثانیه برای شتاب آن ثبت می‌شود. پیشرانه‌های بیشتری در آینده معرفی خواهند شد که از جمله‌ی آن‌ها E350 e هیبرید و مدل قدرتمند AMG E63 خواهد بود. همانند ولوو، سیستم چهارچرخ محرک تنها به‌صورت آپشن و بر روی پیشرانه‌های معینی قابل سفارش است.

Driving 1 تقابل ولوو S90 و مرسدس بنز E کلاس

ارزش در برابر مبلغ پرداختی
ولوو هنوز قیمت سدان S90 خود را اعلام نکرده اما انتظار می‌رود که خودروهای سطح پایه حداقل برچسب قیمتی 46 هزار دلاری بخورند. گران‌ترین نسخه‌ی ولوو یعنی T8 هیبرید احتمالاً قیمتی نزدیک به 80 هزار دلار خواهد داشت.

E کلاس هم‌اکنون در تریم های SE یا AMG در دسترس است. مدل E220 d بین 52 تا 55590 هزار دلار قیمت دارد درحالی‌که E350 d بازه‌ی قیمتی 65 تا 68600 هزار دلاری را نشان می‌دهد. بی‌شک تجهیزات آپشن زیادی برای انتخاب وجود دارد اما همه‌ی مدل‌ها به‌صورت استاندارد از گیربکس اتوماتیک استفاده می‌کنند، برخلاف S90 که از گیربکس 6 سرعته ی دستی بهره می‌برد.

S90 با پیشرانه‌ی D4 خود مصرف سوخت 4.8 لیتر در هر صد کیلومتر را نشان می‌دهد که اندکی بهتر از E350 d با مصرف 5.2 است اما هرگز به پای E220 d با مصرف 3.88 لیتری نمی‌رسد. کم‌مصرف‌ترین نسخه‌ی S90 مدل T8 هیبریدی است که به لطف سیستم پلاگین خود مصرف ترکیبی 1.88 لیتری را بر جای می‌گذارد.

Rear 1 تقابل ولوو S90 و مرسدس بنز E کلاس

قضاوت نهایی
هر دو خودرو به‌طور باورنکردنی مستعد و توانا هستند و قدرت سازنده‌های خود را به رخ می‌کشند. ولوو S90 کابینی خارق‌العاده و پیشرانه‌هایی با تکنولوژی بالا دارد که پرفورمنس بالا و مصرف کم را با هم ارائه می‌دهند. اگر دنبال خودرویی زیبا و ایمن به همراه کاربردی بودن هستید،S90 می‌تواند انتظارات شما را برآورده سازد.
مرسدس E کلاس از سوی دیگر احتمالاً محبوب‌تر از رقیب خود خواهد بود و این محبوبیت تنها به خاطر ستاره‌ی سه پر نقش بسته بر روی کاپوت نخواهد بود. کابینی فوق‌العاده، فضای داخلی وسیع و پیشرانه‌های اقتصادی ممکن است که این خودرو را در صدر لیست خریداران قرار دهد.
امتیاز کلی مدل S90 ولوو: 8
امتیاز کلی مرسدس بنز E-کلاس: 8.6

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز