۵ نکته در سدان لوکس مرسدس بنز AMG S63

2.3
(4)

مرسدس بنز به تازگی مدل ۲۰۱۸ از S63 AMG را معرفی کرده است که در ادامه به ۵ نکته‌ی جالب در مورد این خودرو خواهیم پرداخت. به گزارش زومیت،مرسدس بنز نسل جدید S کلاس را نخستین بار در سال ۲۰۱۴ معرفی کرد. این مدل از طراحی بسیار باوقار، ولوکس و کاملا دگرگون شده در مقایسه با نسل قبلی خود سود می‌برد و طراحی آن آن‌قدر جدید و جذاب بود که توانست بی‌ام‌و سری ۷ را به حاشیه ببرد. در حالی که مدل S550، از این سری، خودرویی بسیار سریع و قدرتمند است اما مرسدس بنز نسخه S63 AMG را با موتور ۸ سیلندر V‌ شکل روانه بازار کرده که قدرت تولیدی موتور آن ۵۷۷ اسب بخار خواهد بود.

2018 mercedes maybach s class 2 2560x1440 ۵ نکته در سدان لوکس مرسدس بنز AMG S63

برای سال ۲۰۱۸ نیز مرسدس بنز تصمیم گرفته‌ است تا فناوری‌های جدیدی در S کلاس اعمال کند. در ادامه به بررسی نکات مهم فنی در مرسدس S63 AMG مدل ۲۰۱۸ خواهیم پرداخت که یک خودروی سدان فول سایز و بسیار قدرتمند، در کلاس لوکس است:

۱- موتور جدید با حجم کمتر و قدرت بیشتر

در سال ۲۰۱۴ مرسدس S63 از یک موتور ۸ سیلندر وی شکل با حجم ۵.۵ لیتر استفاده می‌کرد که این موتور به سیستم تویین‌ توربو نیز مجهز بود، با این حال برای سال ۲۰۱۸ کمپانی AMG تصمیم گرفت استفاده از این موتور را کنار گذاشته و از موتور جدید ۸ سیلندر V شکل تویین توربو با حجم ۴ لیتر استفاده کند. ممکن است روی کاغذ فکر کنید که موتور جدید در مقایسه با موتور قبلی یک پسرفت محسوب می‌شود اما باید بگوییم که در اشتباهید چون مدل S63 جدید می‌تواند ۶۰۳ اسب بخار قدرت و ۹۰۰ نیوتون‌ متر گشتاور را تولید کند که عددی بسیار بالاتر از قدرت ۵۷۷ اسب بخاری مدل قبلی است، این در حالی است که موتور جدید ۱.۵ لیتر حجم کمتری نیز دارد. در خصوص این مشخصات باید گفت که موتور جدید این مشخصات قابل توجه خود را مدیون تکنولوژی و فناوری‌های جدید است.

2018 mercedes maybach s class 4 2560x1440 ۵ نکته در سدان لوکس مرسدس بنز AMG S63

۲- سرعت و شتاب بیشتر

معمولا بعید است که خودرویی با وزن حدود ۲.۵ تن اتوموبیل سریعی نیز باشد اما مرسدسS63 به لطف استفاده از موتور ۶۰۳ اسب بخاری و گیربکس ۹ سرعته اتوماتیک جدید می‌تواند در عرض ۳.۴ ثانیه سرعت خود را از حالت سکون به صد کیلومتر بر ساعت برساند. در این بین نباید از نقش سیستم چهارچرخ محرک این خودرو نیز غافل شد. مرسدس بنز S63 AMG همچنین این توانایی را دارد مسافت یک چهارم مایل یا همان ۴۰۰ متر را در عرض ۱۱.۶ ثانیه و با حداکثر سرعت حدود ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت طی کند. برای مقایسه باید بدانید که مدل ۲۰۱۴ این خودرو دارای شتاب صفر تا صد ۳.۷ ثانیه‌ای بود و برای طی کردن مسافت ۴۰۰ متر نیاز به ۱۲.۱ ثانیه زمان داشت ضمن اینکه حداکثر سرعت مدل قدیمی در پایان مسیر ۴۰۰ متر ۱۸۵ کیلومتر بر ساعت بود. می‌توان به جرات گفت که تا همین چند سال پیش این تنها خودروهای سوپر اسپرت بودند که توانایی در حد S63 کنونی را داشتند؛ اما حالا این سدان لوکس بزرگ و سنگین‌ وزن توانایی‌های حرکتی در حد خودروهای سوپر اسپرت را به نمایش می‌گذارد.

2018 mercedes maybach s class 5 2560x1440 ۵ نکته در سدان لوکس مرسدس بنز AMG S63

۳- شما در حقیقت دو خودرو خریداری می‌کنید

مرسدس بنز S63 دارای حالت‌های مختلف رانندگی است. زمانی که این خودرو را در حالت اسپرت پلاس قرار می‌دهید صدای اگزوز افزایش پیدا می‌کند و صدای بسیار خشن‌تری از موتور خودرو به گوش می‌رسد ضمن اینکه حساسیت پدال گاز نیز افزایش پیدا کرده و شاهد شتاب‌گیری‌های سریع و واکنش بسیار سریع خودرو نسبت به پدال گاز هستیم. همچنین عملکرد گیربکس نیز در حالت اسپرت پلاس بسیار سریع است و فورا به دستورات راننده پاسخ می‌دهد. حالت اسپرت پلاس پرشتاب‌ترین و سریع‌ترین حالت این خودرو است و شتابگیری آن در حدی است که سرنشینان را به شدت به داخل صندلی‌ها فشار می‌دهد. اما با قرار دادن خودرو در حالت Comfort احساس خواهید کرد که دیگر در یک خودروی ساخت AMG ننشسته‌اید، سواری خودرو در این حالت به شدت نرم می‌شود و کاملا حس یک خودروی لوکس را به سرنشینان انتقال می‌دهد ضمن اینکه صدای تولیدی از صدای خروجی از سیستم اگزوز نیز کاهش پیدا می‌کند. در حقیقت حالتهای رانندگی مختلف این خودرو سبب می‌شود تا شما یک خودرو با دو رفتار کاملا متفاوت را داشته باشید.

2018 mercedes maybach s class 12 2560x1440 ۵ نکته در سدان لوکس مرسدس بنز AMG S63

۴. امکانات رفاهی در حد رولزرویس و بی‌ام‌و

مرسدس بنز S کلاس به طور سنتی رقیب بی‌ام‌و سری ۷ محسوب می‌شود اما اگر در مدل بی‌ام‌و M760i جدید نشسته باشید متوجه خواهید شد که این قضیه در خصوص مدل جدید S کلاس دیگر صادق نیست. درست است که بی‌ام‌و M760i نیز به اندازه بنز S کلاس سریع است اما مرسدس S کلاس حس بسیار لوکس‌تری را به سرنشینان منتقل می‌کند. در طراحی داخلی مرسدس بنز از بهترین مواد موجود در بازار استفاده شده است و آپشن‌های بسیار زیادی نیز به چشم می‌خورد به طوری که حتی در بین صندلی‌های عقب یک یخچال نیز تعبیه شده است. در حقیقت S63 بیشتر از آنکه حس بی‌ام‌و سری ۷ را به شما منتقل کند خود را در سطح بالاتری قرار داده و می‌توان آنرا با بنتلی Flying Spur و رولزرویس Ghost مقایسه کرد به خصوص اگر برای این خودرو صندلی‌های عقب سفارشی با نام پکیج پلاس را سفارش دهید. ضمن اینکه باید گفت مرسدس بنز S کلاس هم از بنتلی و هم از رولزرویس خودروی سریع‌تری است در حالی که قیمت آن پایین‌تر است.

2018 mercedes maybach s class 13 2560x1440 ۵ نکته در سدان لوکس مرسدس بنز AMG S63

۵. استفاده از آخرین فناوری‌ها

گرچه در مرسدس S63 AMG جدید شاهد عرضه‌ی سطح ۳ رانندگی خودران همانند کادیلاک CT6 و آئودی A8 نیستیم اما همچنان مرسدس بنز تکنولوژی‌ها و فناوری‌های زیادی را در این خودرو عرضه می‌کند. از امکانات مرسدس S63 می‌توان به کروزکنترل هوشمند و سیستم رانندگی بین خطوط با قابلیت کنترل فرمان اشاره کرد. این سیستم می‌تواند در بزرگراه‌ها خودرو را بین دو خطوط هدایت کند. البته نمی‌توان این سیستم‌ها را یک سیستم رانندگی خودکار واقعی دانست. چون شرط کارکرد این سیستم‌ها این است که راننده همواره دست‌های خود را بر روی فرمان نگه دارد اما در مسافت‌های طولانی وجود این سیستم‌ها می‌تواند به طرز چشم‌گیری به افزایش راحتی راننده کمک کند.

مرسدس S63 می‌تواند در صورت لزوم، راسا اقدام به تغییر لاین و جابه‌جایی بین خطوط جاده کند. از دیگر امکانات این خودرو نیز که تاثیر بسزایی در راحتی سرنشینان و راننده دارد باید به ماساژر جدید صندلی‌ها اشاره کرد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تیونینگ مرسدس بنز کلاس E

0 (0) مرسدس بنز کلاس E یکی از شایسته ترین خودروها برای تعریف یک سدان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما