چالش دیزلی‌های مرسدس بنز در آمریکا

0
(0)

خب با آن روبرو شویم: پیشرانه‌های دیزلی هرگز در آمریکا محبوب نبوده‌اند. در واقع شاید هم‌اکنون بتوان گفت خودروهای دیزلی دیگر محبوب نیستند. البته طرفداران پیکاپ تراک ها مدل‌های دیزلی فورد، شورولت و رم را دوست دارند زیرا این خودروها هم‌اکنون در کلاس پیکاپ های نیم تنی با پیشرانه‌های دیزلی نیز عرضه می‌شوند. شورولت حتی کلرادوی میان‌سایز را نیز با پیشرانه دیزلی تولید می‌کند و جیپ نیز به زودی نمونه دیزلی رانگلر جدید را روانه بازار خواهد کرد.

704 1024x576 چالش دیزلی‌های مرسدس بنز در آمریکا

البته مرسدس بنز هیچ‌کدام از محصولات خود به جز ون اسپرینتر را در آمریکا با پیشرانه دیزلی عرضه نخواهد کرد. مدیر بخش تحقیق و توسعه مرسدس می‌گوید تقاضای کافی برای ارائه محصولات دیزلی در آمریکا وجود ندارد. فکر می‌کنیم منظور این مدیر ارشد تفاوت‌های استانداردهای آلایندگی اروپا است که بیشتر روی آلایندگی دی‌اکسید کربن تمرکز دارند؛ اما در آمریکا قوانین مربوط نیتروژن اکسید و ذرات معلق سخت‌تر هستند. مدیر مرسدس حتی بدون در نظر گرفتن قوانین آلایندگی نیز می‌گوید که دیزلی‌ها در پرفروش‌ترین سال خود تنها 3 درصد از کل فروش این شرکت را تشکیل داده‌اند.

705 1024x576 چالش دیزلی‌های مرسدس بنز در آمریکا

حتی فاش شدن رسوایی دیزل گیت نیز وضعیت را بغرنج‌تر کرد. پس از اینکه فولکس‌واگن به خطای خود اعتراف کرد خودروسازان بیش از پیش زیر ذره‌بین رفتند. مرسدس در واقع تلاش داشته تا محصولات خود را الکتریکی کند و گفته که تلاش‌های بیشتری برای الکتریکی سازی دیزلی‌ها نیز خواهد داشت. اما درباره ون اسپرینتر گفته شده که با افزایش تقاضا مواجه بوده بنابراین با پیشرانه دیزلی نیز عرضه خواهد شد. با این وجود نسخه‌های الکتریکی اسپرینتر نیز در حال توسعه هستند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

حراج یک مرسدس 300SL گالوینگ 1956 بسیار جذاب

5 (1) خودروهای انگشت‌شماری می‌توانند وضعیت نمادین مرسدس 300 SL گالوینگ را داشته باشند. افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما