نقد و بررسی مرسدس بنز CLS 450 جدید

2.5
(2)

کلاس خودروهای چهار درب کوپه در سال 2004 با معرفی مرسدس CLS به راه افتاد مشتریان زیادی نداشت اما هم‌اکنون رقابت شدیدی بین خودروسازان آلمانی در جریان است. مرسدس که همواره تلاش داشته بهترین‌ها را ارائه کند به تازگی سومین نسل CLS را عرضه کرده و ما هم با آن همراه شده‌ایم تا ببینیم این ستاره سه پر دنیای خودرو چه حرف‌هایی برای گفتن دارد…

1714 نقد و بررسی مرسدس بنز CLS 450 جدید

ما قبلاً نسخه‌های 400 d و AMG CLS 53 را در خاک اروپا ملاقات کرده بودیم اما این اولین بار است که پشت فرمان مدل بنزینی CLS 450 4Matic می‌نشینیم. این خودرو از جدیدترین پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری مرسدس که با یک سیستم هیبریدی ملایم 48 ولتی همکاری می‌کند سود می‌برد. سیستم یاد شده به منظور بهبود پرفورمنس و مصرف سوخت بکار رفته است. خودروی مورد بحث تنها با سیستم چهار چرخ محرک و گیربکس 9 سرعته اتوماتیک در دسترس است. مرسدس می‌گوید CLS 450 جدید ظرف مدت 4.9 ثانیه از سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد اما از آن همان لحظه‌ای که چرخ‌ها شروع به چرخیدن می‌کنند متوجه می‌شوید که عمده تمرکز خودرو بیش از آنکه روی پرفورمنس باشد روی تجمل و آرامش معطوف شده است.

1715 نقد و بررسی مرسدس بنز CLS 450 جدید

در حالت درجا تقریباً صدایی از پیشرانه به گوش نمی‌رسد و تا سرعت‌های 110 کیلومتر در ساعت نیز تنها صدای ناله‌ی قلب آهنین 6 سیلندر در کابین می‌پیچد. شایان ذکر است پیشرانه یاد شده کاملاً قوی بوده و سیستم بوست EQ نیز 22 اسب بخار قدرت و 250 نیوتون متر گشتاور دیگر را به این مجموعه اضافه می‌کند تا مرسدس در شتاب گیری‌های سنگین کارایی برجسته‌ای داشته باشد. گیربکس نرم CLS 450 همه‌چیز را خونسرد نگه‌ داشته و دنده‌ها را در بهترین فرصت تعویض می‌کند؛ اما اگر بخواهید با استفاده از پدال شیفتر پشت فرمان دنده‌ها را عوض کنید شاید کمی احساس ناخوشایندی در رابطه با رفتار گیربکس داشته باشید. البته این را هم بدانید با توجه به ماهیت ریلکس پیشرانه شما به ندرت نیازمند تخته‌گاز رفتن خواهید بود و بنابراین خواهید توانست به مصرف سوخت ادعایی کارخانه نزدیک شوید.

1716 نقد و بررسی مرسدس بنز CLS 450 جدید

حالت‌های رانندگی گوناگون باعث تغییر شخصیت خودرو می‌شوند. حالت‌های راحت، اسپورت و اسپورت پلاس باعث تنظیم فرمان، گیربکس و پاسخ پدال گاز شده ولی CLS در حالت پیش‌فرض بهتر حس شده و شما در آن می‌توانید از پرفورمنس برجسته پیشرانه و کیفیت سواری خوب بهره ببرید. البته در سرعت‌های پایین برخی دست‌اندازها باعث ناراحتی خودرو شده و رینگ‌های بزرگ 19 اینچی هم کمکی به بهبود اوضاع نمی‌کنند. دیگر گله از CLS 450 کاربردی بودن چنین خودروهایی است. صندوق‌عقب 490 لیتری این خودرو شکل عجیبی داشته و نشستن افراد قدبلند در عقب هم با دشواری همراه خواهد بود زیرا به خاطر خط سقف خمیده همواره سر افراد با سقف سایش خواهد داشت. این اولین باری است که CLS دارای سه صندلی در عقب بوده اما وجود تونل گیربکس باعث شده صندلی وسطی تنها مناسب کودکان باشد.

1717 نقد و بررسی مرسدس بنز CLS 450 جدید

جدای از موارد یاد شده به سختی می‌توان ایرادی را به کابین لوکس و پیشرفته CLS 450 وارد ساخت. این خودرو کاملاً مجهز بوده و همانند یک بوتیک شیک به نظر می‌رسد. همه‌چیز با چرم و چوب پوشانده شده و در اکثر بخش‌ها آلومینیوم برس خورده نیز به چشم می‌خورد. سیستم صوتی برمستر، سانروف برقی، دوربین 360 درجه، اپل کارپلی و اندروید اتو بخشی از پکیج پریمیوم پلاس 3895 پوندی هستند. تنها تریم CLS که در بریتانیا عرضه می‌شود AMG Line بوده و بنابراین تمامی نسخه‌ها به‌صورت استاندارد دارای کابین کاملاً چرم، دو صفحه‌نمایش 12.3 اینچی، سیستم ناوبری، سیستم تهویه مطبوع و رینگ‌های 19 اینچی می‌باشند.

1718 نقد و بررسی مرسدس بنز CLS 450 جدید

پیشرانه 3 لیتری EQ بوست نرم مرسدس بنز در CLS کاملاً جواب داده و باعث ایجاد یک کروزر لوکس و ریلکس شده است. این خودرو توازن فوق‌العاده‌ای بین آرامش بالا و پرفورمنس گیرا ایجاد کرده است. کیفیت سواری این خودرو در سرعت‌های پایین و در جاده‌های ناهموار مطابق انتظارات نبوده و از این نظر سدان استاندارد E کلاس گزینه‌ای بهتر، ارزان‌تر و کاربردی‌تر به نظر می‌رسد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز