مقایسه مرسدس بنز E کلاس کوپه و بی ام و سری 6

0
(0)

درحالی‌که نسل فعلی ب‌ام‌و سری 6 شاید پایانی برای مدل کوپه‌ای که می‌شناسیم باشد و ب‌ام‌و سری 6 را به نشان GT تغییر داده و وظیفه‌ی کوپه‌ی ممتاز بودن را به سری 8 بسپارد، مرسدس بنز اما جنگ را رها نکرده است. نسل جدید E کلاس یکی از بهترین خودروهای کلاس خود است. این خودرو دارای ظاهری نرم، کابینی فوق‌العاده و اشرافیتی گیراست. هم‌اکنون مدیران اشتوتگارتی کمی ادویه‌ی اسپورت بودن را به طراحی خودرو تزریق کرده و مدل E کلاس کوپه را عرضه کرده‌اند.

Bild Vergleich BMW 6er F13 LCI Mercedes E Klasse Coupe 2017 04 538x403 مقایسه مرسدس بنز E کلاس کوپه و بی ام و سری 6

خب شاید تزریق این ادویه زیاد راه چندان مناسبی نباشد چراکه E کلاس نمی‌تواند خیلی اسپورت باشد؛ اما حذف دو درب می‌تواند این خودرو را به یک گرند تورر نزدیک‌تر نماید. با توجه به آن چیزی که سری 6 در حال حاضر ارائه می‌کند (یک خودروی گرند تورر)، بیایید مقایسه‌ای تصویری بین این دو خودرو داشته باشیم.

نسل فعلی سری 6 در سال 2011 معرفی شده بنابراین در مقایسه با E کلاس تازه از تنور درآمده سالخورده به نظر می‌رسد. هرچند ظاهر آن این مسئله را نشان نمی‌دهد. سری 6 هنوز هم یکی از خوش‌چهره‌ترین خودروهای در حال فروش بوده و تناسباتی کوپه مانند دارد. این خودرو هنوز هم پروفایلی صیقلی داشته و کاپوت طول و بخش عقبی کوتاه از سری 6 خودرویی جذاب ساخته است. در مقابل E کلاس کوپه آرام‌تر و ریلکس تر است. این خودرو بیش از آنکه یک مدل اسپورت باشد یک گرند تورر است. E کلاس کوپه‌ی جدید بسیار زیباست و باید همین‌طور هم باشد چراکه چندین سال در بازار حضور خواهد داشت.

در نمای جلو انتخاب خودروی برتر واقعاً سخت است. در یک طرف سری 6 با دماغه‌ای شیب‌دار و خط کاپوت گیرا قرار دارد؛ اما در مقابل E کلاس کوپه‌ی ظریفی قرار دارد که کاملاً دوست‌داشتنی نشان می‌دهد. به نظر ما نمای جلوی ب‌ام‌و گیرایی و ماندگاری بیشتری دارد.

در نمای عقب فکر نمی‌کنیم سؤالی وجود داشته باشد. سری 6 خودروی در این بخش خودروی زیباتری است. اگرچه مرسدس بنز این روزها خودروهای زیبایی می‌سازد اما نمای عقبی کوپه‌هایش این‌گونه نیستند. حتی بااینکه نمای عقب سری 6 بزرگ‌ترین نقطه‌ضعف این خودرو است اما به بدی رقیب اشتوتگارتی خود نیست.

Bild Vergleich BMW 6er F13 LCI Mercedes E Klasse Coupe 2017 02 538x403 مقایسه مرسدس بنز E کلاس کوپه و بی ام و سری 6

داخل کابین اوضاع نزدیک‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کردیم باشد. سری 6 هنوز هم کابین زیبایی داشته و تأثیر آبشار طرف سرنشین در کنسول مرکزی حتی پس از گذشت سال‌ها برجسته است. کابین این خودرو هنوز هم می‌تواند لقب بهترین کابین مدل‌های مختلف ب‌ام‌و را حتی پس از معرفی سری 5 و 7 جدید داشته باشد؛ اما مرسدس این روزها با کابین خودروهایش غوغایی به پا کرده است. علیرغم اینکه کابین خودرو بسیار مشابه نسخه‌ی سدان است اما مدل کوپه کمی جذاب‌تر بوده که از برخی جزئیات می‌توان به ورودی‌های هوای اسپورت تر اشاره کرد. کابین E کلاس کوپه لوکس بوده و داشبورد با دو صفحه‌نمایش ظاهر بهتری نسبت به هر زمان دیگری دارد. در این بخش به دلیل اینکه مرسدس تازه‌تر بوده، کابین آن را انتخاب می‌کنیم اما باید گفت سری 6 نیز کابین خیال‌انگیزی دارد.

در مجموع فکر می‌کنیم سری 6 با گذشت چندین سال هنوز هم خودروی زیباتری است. این خودرو استایل گیراتری داشته و جزئیات طراحی جالب‌تری را نشان می‌دهد. مرسدس E کلاس کوپه نیز بسیار زیبا بوده و باید همین‌گونه باشد زیرا برای چندین سال آینده در بازار حضور خواهد داشت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز