مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

1
(1)

در این مقاله سعی داریم چهار اتومبیل کانورتیبل را با یکدیگر مقایسه کنیم. این خودروها در کلاس اتومبیل های لوکس محسوب می شوند و هیچ کدام از آنها قیمتی کمتر از 130 هزار دلار ندارند.

BMW M6 تقریباً ارزانترین مدل در این بین محسوب می شود و حتی با سفارش رنگ ویژه نقره ای 5000 دلاری آن، باز هم ارزان تر از بقیه به نظر می رسد. البته اولین بودن این مدل تنها به قیمت آن مربوط نمی شود. این خودرو بلندترین، عریض ترین، مرتفع ترین و سنگین ترین مدل در بین این گروه نیز محسوب می شود. موتور twin-turbo 4.4 لیتری آن اگرچه کوچکترین نسخه در بین سه رقیب V-8 دیگر محسوب می شود، اما با 560 اسب بخار بیشترین مقدار قدرت را نسبت به بقیه در تست ها تولید نمود.

2013 jaguar xkr s convertible porsche 911 carrera s cabriolet bmw m6 convertible and mercedes benz sl63 amg 1024x626 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

Jaguar XKR-S کانورتیبل نیز با یک موتور V-8 با توان تولید 550 اسب بخار، یک خودروی سریع و جذاب محسوب می شود. جگوار XKR-S با قیمت 138,875 دلار و بدون هیچ گونه آپشن اضافه ای به فروش می رسد که البته همانند بی ام دابلیو ام 6، حق بیمه در کانورتیبل ها 6,300 دلار بیشتر از نسخه های کوپه می باشد.

اما خودروی مرسدس بنز چندان دست خالی نیست و آپشن های دیگری نیز به شما ارائه می کند. خودروی مرسدس بنز SL63 AMG دارای یک پکیج سفارشی 9,000 دلاری برای ارتقای قدرت خودرو می باشد که نتیجه آن افزایش 27 اسب بخاری قدرت موتور و تجهیز خودرو به قطعات فیبر کربنی می باشد.

2013 mercedes benz sl63 amg 1024x626 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

این مرسدس دو سرنشینه، از یک موتور V-8 با حجم 5.5 لیتر بهره می برد و با گشتاور 664 پوند-فوت خود توانسته است بالاترین میزان گشتاور را در میان این گروه تولید نماید.
همچنین این مدل با داشتن یک سقف سخت و جمع شدنی، در یک چشم بهم زدن تبدیل به یک خودروی کوپه عالی نیز می شود.

اما آخرین خودرو چه از نظر الفبا و چه ابعاد، پورشه 911 Carrera S می باشد که کوچک ترین و سبک ترین خودرو در این مجموعه است و همچنین کمترین میزان اسب بخار را نیز تولید می کند. البته باید گفت در این بین با قیمت 136,430 دلاری خود، ارزان ترین خودرو نیز به حساب می آید. شما حتی می توانید این خودرو را با 108,950 دلار نیز خریداری کنید، اما اگر پکیج حرفه ای آن که شامل صندلی های مجهز به گرمکن، چراغ های جلوی زنون، سیستم صوتی حرفه ای برمستر، سیستم کنترل پویای شاسی پورشه و بسیاری دیگر می شود را بخواهید، این خودرو می تواند خیلی بیشتر از این ها برایتان تمام شود.

بی ام دبلیو ام 6 بزرگ و سنگین است، اگرچه یک خودروی سدان سری 5 در کالبد آن جای داده شده اما حدوداً 167 کیلوگرم سنگین تر از خودروی بنز است در حالی که امکانات رفاهی خودروی بنز کمی بیشتر است.

2013 bmw m6 convertible 01 1024x626 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

صندلی های عقب چندان راحت نیستند اما در قسمت جلویی همه چیز از کنسول و راهنمای ماهواره ای تا صندلی ها بسیار خوب طراحی شده اند. صفحه نمایش در وسط کنسول قرار گرفته و کار کردن با آن آسان می باشد. همچنین برای خریدارانی که به دنبال راحتی بیشتری هستند، آپشنی با قیمت 3500 دلار وجود دارد که تمام قسمت های داخلی از جمله داشبورد و درب ها را چرمی می کند. رینگ کربنی و بادگیر فلزی از دیگر گزینه های در اختیار شماست.
در این مدل از یک حالت کنترل شروع حرکت استفاده شده که در زمینه رسیدن 0 تا 100 آن را به دومین خودروی گروه تبدیل می کند.

با وجود تمام گزینه ها و تنظیماتی که برای رانندگی نظیر میزان فرمان دهی، میزان گاز خوردن و تنظیم سختی فنرها برای شما وجود دارد، اما باز هم کنترل کامل M6 در یک جاده با باد زیاد تقریباً غیرممکن است. فرمان این خودرو نسبت به بقیه کندتر است و بدنه خودرو نیز با افزایش فشار بر روی فنرها به اطراف منحرف می شود. رانندگان تست ما که این خودرو را مورد بررسی قرار داده اند اعلام کردند که در این مدل اعتماد به نفس کمتری داشتند و نمی توانستند با سرعت بالا پیچ ها را بگذرانند، چون خودرو چسبندگی قابل اطمینانی را نداشت.

2013 jaguar xkr s convertible 1024x626 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

تمام اتومبیل ها به جز جگوار از نوعی بادگیر استفاده میکنند. در M6 نیز پنجره مستطیلی عقب می تواند بطور جداگانه کنترل شود و چنین نقشی را بر عهده بگیرد و یک کابین کم سر و صدا را در سرعت های بالا در آزاد راه ها فراهم کند. اما از نظر ظاهری به هیچ وجه جذاب نیست، هیچ چیز در خودرویی به این گرانی نباید بد باشد!
در این خودرو برخی چیزها مصنوعی به نظر می رسند. از پدال های ترمز که در ابتدا نرم و سپس سفت می شوند تا صدای موتور خودرو که در عوض اینکه صدای یک احتراق درونی را تداعی کند، فوران گازی بین ستاره ای را به یاد می آورد! خودروی بی ام دابلیو تنها ماشینی است که با بسته شدن سقف آن صدای موتور کمتر می شود.

اما برخلاف BMW، جگوار یک وحشی به تمام معنا است! کافی است موتور آن را روشن کنید تا احساس کنید هر لحظه کاپوت خودرو تکه تکه می شود.
XKR-S صدای بلند و بسیار فوق العاده ای را تولید می کند و شاسی آن بسیار کامل طراحی شده است. اگر قابلیت stability control آن را خاموش می کنید، به یاد داشته باشید که باید عکس العمل های بسیار سریعی از خود نشان دهید، زیرا این خودرو تمایل زیادی به خارج شدن از مسیر دارد!
این خودرو می تواند یک اتومبیل جاده بسیار خوب باشد و همین طور هم هست. سیستم فرمان آن اگرچه مشکلات کوچکی دارد اما چسبندگی و کنترل مسیر آن فوق العاده است و سیستم تعلیق آن نیز بسیار طبیعی و پویا می باشد.
زمانی که سقف اتومبیل بسته می شود و شیشه ها بالا کشیده شده اند، XKR-S تبدیل به یک خودروی بی سر و صدا می شود که با روکش تمام چرمی مشکی-کاراملی خود شما را به وجد می آورد.
صندلی های این مدل کمی بلند بوده و چندان سفت و محکم شما را در بر نمی گیرند.

2013 porsche 911 carrera s cabriolet photo 1024x626 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

عدم وجود قابلیت کنترل الکترونیکی شروع حرکت باعث می شود تا XKR-S نتواند به خوبی بی ام دابلیو، قدرت خود را منتقل کند و بدین ترتیب در زمینه شتاب گیری کمی ضعیف تر عمل می کند. اما این بدان معنی نیست که این خودرو کند است! همین که پدال گاز را فشار می دهید موتور 5.0 لیتری V-8 آن واکنش نشان می دهد و شما را به صندلی میخکوب می کند. اما چه چیزی باعث شده این خودرو مقام سوم را بدست آورد؟ خب XKR-S حالتی مانند یک اسباب بازی را به شما منتقل می کند، از صفحه نمایش لمسی نه چندان خوب تا عدم نمایش اطلاعات کافی از بخش های مختلف خودرو در صفحه نمایشگر همه و همه به شما این حس را انتقال می دهند که این خودرو چند سال عقب تر از رقبای خود می باشد!

مرسدس بنز با تولید خودروی SL63 AMG به گونه ای بسیار عالی ترکیب یک خودروی لوکس و اسپرت را نشان داده است. از نظر طراحی در قسمت میانه نسبت به گذشته تغییری نکرده و تنها تغییراتی که در قسمت جلو و عقب صورت گرفته نیز ممکن است در نظر هر کسی جذاب به نظر نرسد، خصوصا زمانی که چنین هزینه ای را برای این کلاس از خودروها صرف می کنید.

در این خودرو به هیچ عنوان لازم نیست نگران برخورد باد با سر و صورت خود باشید، زیرا شما را به خوبی در برابر باد حتی در سرعت های بالا حفظ می کند، علاوه بر آن با تهیه پکیج حرفه ای 4300 دلاری آن می توانید از یک صندلی با سیستم گرمکن فوق العاده نیز بهره مند شوید. سقف اتوماتیک آن نیز فوق العاده بوده و پس از پورشه سریعترین سقف در باز و بسته شدن محسوب می شود. زمانی که این سقف باز می شود هر گونه سر و صدا را به حداقل می رساند و در این زمینه از رقبای خود بهتر است.
صندلی های چرمی قرمز رنگ به همراه تودوزی های فوق العاده در کنار فلز و فیبر کربن براق استفاده شده در خودرو نمایی لوکس و حرفه ای به آن می بخشد.
با در دست داشتن یک فرمان فوق العاده سریع، ترمزهای قدرتمند در زیر پا و یک موتور V-8 خشمگین، تنها چیزی که در هنگام رانندگی خواهید داشت یک لبخند ناشی از رضایت بر لبانتان خواهد بود.

شاسی این خودرو وزن 1872 کیلوگرمی آن را به خوبی کنترل می کند و اجازه می دهد در جاده بصورت قرص و محکم حرکت کند.
از نظر سیستم توربو و موتور مرسدس نسبت به BMW بهتر عمل کرده و قدرت بیشتری را برای خودرو فراهم کرده است. همچنین موتور استفاده شده در خودروی مرسدس در حدود 1 لیتر گنجایش بیشتری دارد و از نظر شتاب هم ردهٔ مدل های جگوار و پورشه می باشد. میزان مصرف این خودرو نیز همانند BMW و جگوار 16 لیتر در هر 100 کیلومتر می باشد.
مانند سایر خودروها، SL از یک مود راحت بهره می برد که در این حالت، در هنگام عبور از پیچ ها و زمانی که دنده را کاهش می دهید، پدال گاز حالتی شل و آزاد پیدا می کند. AMG قابلیت های اسپرت بسیاری را در این مدل جای داده و باعث می شود پس از هر بار روشن کردن اتومبیل یک خودروی اسپرت تحت کنترل شما باشد، بدون نیاز به فشردن دکمه ای برای فعال کردن مود اسپرت یا امثال آن.

حتی با این رنج قیمتی شما هنوز هم 37,380 دلار کمتر نسبت به SLS AMG GT می پردازید و تقریبا در اکثر موارد SL63 خودروی بهتری می باشد. این خودرو راحت تر بوده و قابلیت استفاده به صورت روزانه بالاتری را دارد. همچنین اگر بخواهید می توانید از خیر آپشن های این خودرو نظیر چرخ های مشکی، شیشه الکترونیکی سقف که بطور خودکار تیره می شود و به طور کلی از تمام آپشن های دیگر که مجموعه 19,820 دلار ارزش دارند، بگذرید تا این خودرو به مراتب ارزش بالاتری برای خرید پیدا کند.
911 Carrera S Cabriolet خودروی سریع، هیجان انگیز، خوش صدا و فوق العاده است که جریان آدرنالین را در خون شما به راه می اندازد.

اگر چه 911 در طی سال های اخیر از نظر ابعاد کمی بزرگ تر شده اما فضای داخلی این خودروها هنوز هم کوچک تلقی می شود، خصوصاً در مقایسه با چهار خودروی هم رده خودش.
کنسول مرکزی این مدل یک نمونه جدید و شیب دار است که از مدل پانامرا به ارث رسیده است و داشبورد را به دو نیم قسمت می کند.

همه چیز در مورد کررا سریع و چابک است. حتی سقف آن نیز تنها به 13 ثانیه زمان برای باز و بسته شدن نیاز دارد. سیستم فرمان اتومبیل کارآمد و محکم است و در جاده هایی که ناهمواری دارند سبب پایداری بیشتر اتومبیل می شود. شاسی خودرو بسیار عالی طراحی شده و به شما اجازه می دهد تا به سرعت های بالا دست پیدا کنید و کمی هم قهرمان بازی در بیاورید!

400 اسب بخار که از موتور شش سیلندر تخت این خودرو تولید می شود باعث شده تا Carrera S تقریباً تیک آفی طولانی داشته باشد (کشیدگی لاستیک تا مدت نسبتاً طولانی پس از حرکت) اما 911 با بهره گیری از سیستم کلاچ دوگانه و کنترل کننده شروع حرکت می تواند به مراتب سریع تر عمل کند و همچنین از نظر بهینگی مصرف سوخت نیز بهترین باشد.

تعداد کمی از اتومبیل های کانورتیبل، پس از باز شدن سقف دید خوبی نسبت به بیرون دارند، البته این مورد در مرسدس SL یک استثناء می باشد، اما در مورد پورشه خیر.
چه سقف بالا باشد چه جمع شده باشد، 911 سر وصدای بیشتری را به درون کابین می آورد، صدای باد در برخورد با قسمت جلویی، زوزهٔ لاستیک های بزرگ آن و غرش موتور آن همه و همه حاکی از آن هستند که رانندگی طولانی مدت با این خودرو چندان راحت نخواهد بود!

1 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

2 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

3 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

4 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

5 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

6 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

7 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

9 مقایسه بنز SL63 و بی ام دبلیو m6 و پورش 911 و جگوار xkr

اما با تمام این کاستی ها و نداشتن امکاناتی نظیر باله های کربنی و یا چرخ های ریخته گری شدهٔ مشکی که در سایر خودروها وجود دارد، هیچ خودرویی احساس لذتی که این پورشه به شما می دهد را ارائه نمی کند.

خوب همانطور که در جدول نیز مشاهده می کنید، پورشه با امتیاز 196 توانست برنده این رقابت باشد. مرسدس بنز هم با 190 امتیاز دوم شد. جایگاه سومی جگوار با 184 امتیاز بدست آمد. اما آنچه که انتظار نداشتیم، شکست BMW و قرار گرفتن آن در انتهای جدول این رقابت بود. رقابتی که زمانی پیروز بی چون و چرای آن همان ب ام و بود. اما رقبای آن با سرعتی بیشتر رشد کرده و گوی سبقت را از آن ربوده اند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تیونینگ مرسدس بنز کلاس E

0 (0) مرسدس بنز کلاس E یکی از شایسته ترین خودروها برای تعریف یک سدان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما