معرفی نسل جدید مرسدس بنز B کلاس، استایل زیباتر

0
(0)

مرسدس بنز در نمایشگاه پاریس نسل کاملاً جدید B کلاس را رسماً رونمایی کرده است. این ماشین که رقیبی برای ب‌ام‌و سری 2 اکتیو تورر محسوب می‌شود، از جدیدترین زبان طراحی مرسدس بنز استفاده کرده و بالغ‌تر از نسل قبلی به نظر می‌رسد. گفته شده نسل جدید B کلاس به‌گونه‌ای طراحی شده که از لحاظ ظاهری در دنیا مینی‌ون‌ها خودروی برجسته‌ای باشد.

2099 معرفی نسل جدید مرسدس بنز B کلاس، استایل زیباتر

نسل جدید B کلاس از اوورهنگ‌های کوتاه‌تر، خط سقف پایین‌تر و بدنهٔ عضلانی‌تری برخوردار است و نمای جلو و عقب آن به‌طور کامل بازطراحی شده است. این ویژگی‌ها با چراغ‌های جلوی LED سفارشی با دی‌لایت‌های LED، اسپویلر بزرگ روی سقف و رینگ‌هایی از 16 تا 19 اینچی همراه خواهد بود. همچنین به لطف طراحی جدید، نسل جدید B کلاس بهترین آئرودینامیک را در کلاس خود دارد درحالی‌که با انجام اقدامات گسترده، سروصدای باد هم کاهش پیدا کرده است. در داخل B کلاس جدید، موقعیت نشستن راننده 90 میلی‌متر بالاتر از نسل جدید A کلاس است که این موضوع دید کلی راننده را بهبود بخشیده است. علاوه بر این، ستون‌ها هم به‌گونه‌ای طراحی شده‌اند که کمتر دید اطراف را محدود می‌کنند؛ اما طراحی داخلی B کلاس یعنی طرح کلی داشبورد با دو صفحه‌نمایش متصل‌به‌هم، پنج دریچهٔ تهویه و نورپردازی داخلی، تقریباً با A کلاس یکسان است.

2100 معرفی نسل جدید مرسدس بنز B کلاس، استایل زیباتر

به لطف افزایش 3 سانتیمتری فاصلهٔ محوری، فضای پای سرنشینان عقب در B کلاس جدید افزایش یافته است. همچنین حجم صندوق بار هم کمی افزایش یافته و در حالت معمول ظرفیتی بین 455 تا 705 لیتر دارد که در صورت خواباندن صندلی‌های عقب به 1540 لیتر افزایش پیدا می‌کند. در لیست آپشن‌های این مینی‌ون آلمانی هم ماساژور، گرم‌کن و تهویهٔ صندلی‌ها دیده می‌شود. علاوه بر این، برخی از تکنولوژی‌های کمک‌رانندهٔ سدان پرچم‌دار S کلاس هم به نسل جدید B کلاس راه پیدا کرده و بنابراین حالا به ادعای مرسدس، این خودرو می‌تواند در برخی شرایط به‌طور نیمه خودران حرکت کند.

2101 معرفی نسل جدید مرسدس بنز B کلاس، استایل زیباتر

نسل جدید B کلاس با طیفی از پیشرانه‌های جدید یا بروز شده ارائه می‌گردد که همهٔ آن‌ها با استانداردهای آلایندگی یورو 6d-TEMP مطابقت دارند. در لیست موتورهای این خودرو یک پیشرانهٔ بنزینی 1.3 لیتری بنزینی چهار سیلندر وجود دارد که در دو سطح قدرت 136 اسب بخار و 163 اسب بخار ارائه می‌شود. در بخش موتورهای دیزلی اما تنوع بیشتری به چشم می‌خورد. پیشرانهٔ دیزلی پایهٔ B کلاس جدید از نوع 1.5 لیتری dCi است که 115 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور دارد.

2102 معرفی نسل جدید مرسدس بنز B کلاس، استایل زیباتر

موتور دیزلی بعدی هم یک واحد 2 لیتری است که در دو سطح قدرت مختلف 150 اسب بخار و 190 اسب بخار قابل انتخاب است. انتقال نیروی تمامی موتورها هم توسط یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچهٔ جدید صورت می‌گیرد درحالی‌که سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم برای آن‌ها قابل سفارش است. فروش نسل جدید مرسدس بنز B کلاس از ماه دسامبر آغاز شده و تحویل آن دو ماه بعد صورت خواهد گرفت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز