معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس، هوشمندتر و پیشرفته‌تر

0
(0)

درنهایت مرسدس بنز از نسل جدید یا چهارم مدل A کلاس خود پرده‌برداری کرد. این نسل طراحی کاملاً متفاوتی با نسل قبلی داشته و به پیشرانه‌های کارآمد و فناوری‌های رفاهی و ایمنی پیشرفته‌ای مجهز شده است. در نمای بیرونی A کلاس جدید بی‌شک شباهت فراوان با نسل جدید مدل CLS دیده می‌شود. در این ماشین خطوط تهاجمی نسل قبلی حذف شده و خطوط ظریفی جایگزین آن‌ها شده‌اند یعنی مشابه طراحی CLS جدید. برای ارائهٔ طراحی جدید و برجسته در نمای جلو، ارتفاع کاپوت کمتر شده و از چراغ‌های LED تخت با دی‌لایت‌های زاویه‌دار استفاده شده است. همچنین همان‌طور که گفته شد، در نسل جدید A کلاس در مقایسه با نسل قبلی ارتفاع کاپوت تا حد زیادی کمتر شده تا نمای جلویی خودرو ظاهر پویاتری پیدا کند. در همین حال دهانهٔ گلگیرها بزرگ‌تر به نظر می‌رسند تا بتوانند چرخ‌های 16 تا 19 اینچی را در خود جای دهند.

880 1024x768 معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس، هوشمندتر و پیشرفته‌تر

در عقب خودرو نیز شاهد طراحی جدیدی هستیم که در آن برخلاف نسل قبلی چراغ‌های افقی باریکی دیده می‌شود. درون چراغ‌ها نیز دو نوار باریک LED کشیده شده است. به‌طورکلی طراحی عقبی A کلاس جدید عضلانی‌تر از قبل به نظر می‌رسد. فاصلهٔ محوری نسل جدید A کلاس نیز به میزان 3 سانتیمتر افزایش پیدا کرده که موجب افزایش فضای داخلی شده است. با نگاهی به داخل این هاچ‌بک جدید می‌بینیم که تا چه حد کابین آن تحت تأثیر مرسدس بنزهای بزرگ‌تر طراحی شده است. کابین خودرو طراحی مدرن‌تری دارد یعنی همان چیزی که از مرسدس بنز انتظار می‌رود. از ویژگی‌های کابین A کلاس جدید می‌توان به قسمت بال مانندی اشاره کرد که روی بخش بالایی داشبورد کار شده و تا روی درها کشیده شده است. همچنین 64 رنگ مختلف برای نورپردازی داخلی خودرو قابل انتخاب است اما آنچه که واقعاً در نسل جدید A کلاس جلب‌توجه می‌کند، صفحه‌نمایش عریض آن است.

881 1024x768 معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس، هوشمندتر و پیشرفته‌تر

خریداران A کلاس جدید می‌توانند از بین سه گزینهٔ مختلف صفحه‌نمایش، یکی را انتخاب کنند. این گزینه‌ها شامل دو نمایشگر هفت اینچی، یک نمایشگر هفت اینچی و یک نمونهٔ 10.2 اینچی و یا دو نمایشگر بزرگ 10.2 اینچی می‌شود. همچنین مرسدس بنز در این ماشین برای اولین بار سیستم چندرسانه‌ای جدیدی بنام MBUX را ارائه کرده است. ویژگی برجستهٔ این سیستم توانایی برقراری ارتباط عاطفی بین خودرو و راننده یا سرنشینان با استفاده از تکنولوژی هوش مصنوعی است.

882 1024x768 معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس، هوشمندتر و پیشرفته‌تر

ازآنجایی‌که ابعاد نسل جدید A کلاس نسبت به قبل رشد داشته است، فضای شانه، سر و آرنج در کابین آن بیشتر از قبل شده که این مهم به لطف افزایش فاصلهٔ محوری و همین‌طور افزایش فاصلهٔ عرضی محورها به دست آمده است. این امر موجب شده که فضای بار خودرو نیز افزایش یابد به‌نحوی‌که صندوق بار A کلاس حالا 370 لیتر ظرفیت دارد که 29 لیتر بیشتر از نسل قبلی است. اگر این هم کافی نیست در نظر داشته باشید که نسل جدید A کلاس علاوه بر گرم‌کن صندلی‌ها، به تهویهٔ صندلی‌ها و همین‌طور ماساژور (در صندلی‌های جلو) هم مجهز است. در بخش تجهیزات و سیستم‌های ایمنی هم A کلاس بشدت مدیون بزرگ خاندان مرسدس یعنی مدل S کلاس است به‌نحوی‌که سیستم‌های پیشرفته‌ای چون دستیار فعال تشخیص فاصله، ترمز خودکار اضطراری، دستیار فعال تغییر خط و ترمز کمکی فعال را از برادر بزرگ‌ترش قرض گرفته است. علاوه بر این، A کلاس جدید به سیستم Pre Safe Plus هم مجهز شده که در صورت تشخیص تصادف از عقب، ترمزها را بشدت فعال می‌کند تا پرتاب خودرو به سمت جلو به حداقل برسد.

883 1024x768 معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس، هوشمندتر و پیشرفته‌تر

مرسدس بنز در ابتدا برای نسل جدید A کلاس سه پیشرانهٔ مختلف را در نظر گرفته که یکی دیزلی و بقیه بنزینی هستند. مدل پایهٔ بنزینی که A200 نام دارد از یک پیشرانهٔ 1.4 لیتری چهار سیلندر با 163 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور استفاده می‌کند که انتقال این نیرو توسط یک گیربکس شش سرعتهٔ دستی یا هفت سرعتهٔ اتوماتیک دوکلاچه صورت می‌گیرد. مدل بنزینی بعدی هم A250 است که به یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر با 224 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور مجهز است. مدل دیزلی A250d نام داشته و در زیر کاپوت آن یک موتور 1.5 لیتری چهار سیلندر دیزلی با 116 اسب بخار قدرت و 260 نیوتن متر گشتاور قرار دارد. مدل‌های A250 و A250d صرفاً با گیربکس هفت سرعتهٔ اتوماتیک عرضه می‌گردند.

884 1024x768 معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس، هوشمندتر و پیشرفته‌تر

از لحاظ عملکرد، مدل A200 با گیربکس دستی ظرف 8.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد و در هر صد کیلومتر به‌طور متوسط 5.6 لیتر بنزین مصرف می‌کند. این در حالی است که نسخهٔ اتوماتیک این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر در ساعت به 8 ثانیه زمان احتیاج دارد و میانگین مصرف سوخت آن‌هم برابر با 5.1 لیتر در هر صد کیلومتر است. هردوی این مدل‌ها توانایی دستیابی به حداکثر سرعت 225 کیلومتر در ساعت را هم دارند. مدل قوی‌تر A200 اما تنها در 6.2 ثانیه از صفر به سرعت صد کیلومتر در ساعت رسیده و نهایتاً به حداکثر سرعت 250 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. این مدل برای پیمودن هر صد کیلومتر به‌صورت میانگین به 6 لیتر بنزین نیاز دارد.

885 1024x768 معرفی نسل جدید مرسدس بنز A کلاس، هوشمندتر و پیشرفته‌تر

و نهایتاً مدل دیزلی A250d نیز همان‌طور که انتظار می‌رود کمتری مصرف سوخت را دارد به‌نحوی‌که در هر صد کیلومتر تنها 4.1 لیتر گازوئیل مصرف می‌کند. این مدل شتاب صفرتاصد را ظرف 10.5 ثانیه طی می‌کند و می‌تواند به حداکثر سرعت 202 کیلومتر در ساعت دست یابد. برای این هاچ‌بک آلمانی سامانهٔ چهارچرخ محرک 4Matic هم قابل سفارش است و خریداران می‌توانند نوع سیستم تعلیق با کنترل فعال کمک‌فنرها را هم انتخاب کنند. نسل جدید مرسدس بنز A کلاس از ماه آینده در اروپا عرضه خواهد شد و با خودروهایی چون ب‌ام‌و سری 1، آئودی A3، اینفینیتی QX30 و ولوو V40 به رقابت خواهد پرداخت.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

حراج یک مرسدس 300SL گالوینگ 1956 بسیار جذاب

5 (1) خودروهای انگشت‌شماری می‌توانند وضعیت نمادین مرسدس 300 SL گالوینگ را داشته باشند. افراد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز