معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

0
(0)

نسخه کوپه نسل جدید کلاس E یک ماه قبل از رونمایی آن در نمایشگاه 2017 آمریکای شمالی، به‌صورت رسمی معرفی شد.

152 معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

بدون مقدمه سراغ بررسی آن می‌رویم. خط سقف تند، خطوط خاص و بهره‌گیری از عناصر موجود در کلاس C و S کوپه به خوبی آن را از دو برادر سدان و استیشن متمایز می‌کند. اگر در اولین نگاه به جزئیاتی مانند پنجره جانبی سوم، چراغ‌های بلندتر و باریک‌تر عقب، خروجی هوای دوگانه روی کاپوت و نمای جانبی نرم‌تر دقت نکنید، قطعاً با کلاس C کوپه اشتباه خواهید گرفت.

154 معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

داخل اتاق اما با فضای منحصربه‌فردی روبرو می‌شوید. گرچه خط‌مشی طراحی مشابه سایر مدل‌ها خصوصاً نسل کنونی کلاس E است، اما برخی موارد نظیر خروجی‌های سامانه تهویه با طرح توربین، پنل و تریم متفاوت و صندلی‌های مجزای ردیف عقب مخصوص این نسخه هستند. در گونه پایه نشانگرهای پشت فرمان از دو دایره کنار هم تشکیل شده اما در مدل‌های بالاتر تنها یک نمایشگر 12.3 اینچی است که بسیاری از عملکردها نیز را درون آن گنجانده‌اند.

155 معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

کلاس E کوپه جدید 4826 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض و 1430 میلی‌متر ارتفاع دارد که در مقایسه با نسل پیشین 123 میلی‌متر طویل‌تر، 74 میلی‌متر عریض‌تر و 32 میلی‌متر بلندتر است. فاصله بین دو محور نیز با 113 واحد افزایش به 2873 میلی‌متر رسیده تا طبق ادعای مرسدس بنز، فضای بسیار بیشتری برای سرنشینان هر چهار صندلی ارائه کند.

156 معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

این خودروساز تأیید کرده که کوپه تازه‌نفس خود را در چهار تریم روانه کارزار خواهد کرد: E220d با قلب 2 لیتری چهار سیلندر دیزل 191 اسب بخاری؛ E200 و E300 با قلب 2 لیتری توربو چهار سیلندر بنزینی 181 و 242 اسب بخاری؛ E400 4Matic با بلوک V6 توربو دوقلو 328 اسب بخاری. غیر از E400 باقی تریم‌ها با محور محرک عقب همکاری می‌کنند. پیشرانه V6 همچنین در بازارهای آمریکا و کانادا به دو صورت تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل (4Matic all-wheel drive) در دسترس قرار می‌گیرد. جعبه‌دنده نیز برای تمامی گونه‌ها و انواع کشورها از نوع 9 سرعته 9G-TRONIC خودکار خواهد بود.

157 معرفی رسمی مرسدس بنز کلاس E کوپه جدید

بر اساس گفته‌های رسمی مرسدس بنز، نسخه‎‌های AMG E50 با پیشرانه شش سیلندر خطی و خروجی بیش از 400 اسب بخار و نیز AMG E63 مجهز به بلوک V8 دو توربو 563 اسب بخاری طی ماه‌های آینده به خط تولید اضافه می‌گردند.
خریداران می‌توانند بسته به سلیقه و استفاده خود بین سه نوع مختلف سامانه تعلیق انتخاب کنند: اول، مجموعه پایه با سامانه کنترل مستقیم که ارتفاعش 15 میلی‌متر کوتاه‌تر از E سدان است. دوم، کنترل پویای بدنه (Dynamic Body Control) با تعدیل‌های قابل تنظیم. سوم، تعلیق بادی مجهز به فنرهای بادیِ چندحُجره‌ای. همانند برادر چهار درب، فهرست بلندبالایی نیز از موارد استاندارد و سفارشی راحتی، فناوری و امنیتی وجود دارد که با توجه به خواست مشتری تنظیم می‌گردد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

رونمایی رسمی از نسل جدید مرسدس بنز CLS

0 (0) هرچند دو روز پیش تصاویر نسل جدید مرسدس بنز CLS افشا شده و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما