مشخصات جالب مرسدس بنز S63

3.7
(3)

مرسدس‌بنز S63 AMG مدل ۲۰۱۴ می‌تواند نمادی از خودروهای این کمپانی باشد؛ خودرویی که می‌تواند الهام‌بخش تمام صنعت اتومبیل باشد. خطوط و طراحی بدنه آن نسبت به مدل قبلی یک سر و گردن بالاتر است.

هدف از طراحی بدنه S63 (برخلاف ظاهر فانتزی پورشه کایمن) داشتن یک بدنه کلاسیک بوده است؛ بنابراین خبری از جزئیات زیاد در آن نیست. البته یک استثنا در این میان وجود دارد و آن در مورد چراغ‌های جلو است. امروزه قاب‌های LED در جلوی اتومبیل‌ها تا جای ممکن نازک شده و طراحی چراغ‌های جلو، همه مسیرها و زوایا را امتحان کرده است. امّا S63 تقریباً در این مسیر متوقف شده و ابروهای LED را در بالای پروژکتورها حفظ کرده است. در همین حال، اگر دقیق‌تر نگاه کنید، خواهید دید که مرسدس می‌خواسته تا نام سیستم روشنایی‌اش را درون چراغ‌های جلو حک کند.

2014 Mercedes Benz S63 Amg 1024x576 مشخصات  جالب مرسدس بنز S63

اولین چیزی که درون کابین S63 جلب توجه می‌کند، داشبوردش است. اگر تریم کامل چرم ناپا را انتخاب کرده باشید، داشبورد شما در لایه‌ای از چرم با روزنه‌های الماس پوشیده خواهد بود. البته این پوشش کارآیی چندانی نخواهد داشت؛ ولی ظاهری بی‌نظیر در داخل کابین ایجاد می‌کند.

اگر یک S63 می‌خرید، بر شما واجب است! که یک سیستم صوتی پرمیوم Burmester 3D تهیه کنید. این کار نه تنها باعث می‌شود که یک تجربه منحصر به فرد موزیک در خودرویتان داشته باشید، بلکه این پوشش مینیاتوری اسپیکرها خواهد بود که جلوه‌ای از هنر را درون کابین ایجاد می‌کند.

s63 amg 71762 1024x576 مشخصات  جالب مرسدس بنز S63

از اسپیکرهای استاندارد درون پنل درها گرفته تا اسپیکرهای بزرگ بین سقف‌های آفتابگیر پانوراما و قطعات سه‌بعدی در ستون اول خودرو، همگی قبل‌ از اینکه برای شنیدن آهنگ مورد استفاده قرار گیرند، ظاهر دلپذیری برای تماشا دارند.

مرسدس برای خودروهای نسل جدیدش، برای کنترل‌های سیستم اطلاعات و سرگرمی COMAND ابزار جدیدی طراحی کرده است. در حال حاضر شما یک تکیه‌گاه مچ کوچک و زیبا دارید که در زیر آن یک چرخ لغزان قرار دارد و دور تا دور آنها دسته‌ای از دکمه‌ها قرار گرفته‌اند. بهترین بخش این قسمت، جایی اس که در حال حاضر پنهان است. تکیه‌گاه مچ را برگردانید تا دکمه‌های تلفن برایتان ظاهر شوند.

اگر بخواهیم صادقانه بگوییم، اگر یک صفحه کلید کامل تلفن به همراه نداشت، یک مرسدس‌بنز واقعی نبود.

S63 AMG telephone keypad 1024x680 مشخصات  جالب مرسدس بنز S63

طبیعی است که کسی که یک مرسدس‌بنز کلاس S دارد، نیاز چندانی به داشتن قهوه در کنارش نداشته باشد. بر این اساس، مرسدس‌ به دنبال راهی بوده تا از فضای جای قهوه، استفاده‌ی مفیدتری ببرد. با یک حرکت ساده در پنل جلوی جای فنجان‌ها، لبه‌ای آزاد می‌شود که جای قهوه‌ها را تبدیل به سینی می‌کند. ب‌ام‌و نیز برای انجام این کار تلاش کرده، ولی در مدل‌های آن یک قطعه جداگانه وجود دارد که بر روی جای قهوه‌ها قرار می‌گیرد و همان‌طور که می‌دانیم قطعه جداگانه مختص خودروهای رده متوسط است!

اگر فکر می‌کنید که جای قهوه‌های صندلی‌های عقب چندان چیز پیچیده‌ای به اندازه همتایان جلوی خود نیستند، در اشتباه هستید. جای قهوه‌های عقب شاید دو برابر جلویی‌ها جالب‌تر باشند. با این حال، برای حذف جای قهوه، کافی است که یک دکمه ساده را فشار دهید تا کف جای قهوه بالا آید و یک سطح صاف در اختیار شما قرار دهد.

سرنشینان عقبی که آن‌قدر سرشان شلوغ نیست که فقط به فکر جای فنجانشان باشند، احتمالاً متوجه مجموعه‌ای جالب از دکمه‌ها بر روی پنل درهای عقب خواهند شد. اگر بسته آپشن مناسب را تهیه کرده باشید، صندلی‌های عقب نه‌تنها قابل‌تنظیم خواهند بود و این تنظیم می‌تواند در حافظه‌شان ذخیره شود، بلکه دارای گرم‌کن و تهویه نیز خواهند بود.

S63 AMG interior 1024x680 مشخصات  جالب مرسدس بنز S63

قطعاً اگر راننده این خودرو باشید، می‌خواهید که کنترل تمام موارد از هر صندلی خاص میسّر باشد. به همین دلیل هر پنل در با چهار سوییچ پنجره همراه شده است. دو کنترل بالایی مربوط به شیشه‌های عقب و سایه‌های خودکار آنهاست. دو کلید کنترل پایینی نیز مربوط به سقف آفتاب‌گیر عقب و سایه خودکار شیشه عقب هستند. چرا باید کسی از راننده بخواهد که سایه‌های شیشه‌ها را بالا و پایین کند؟

s63 amg 71732 1024x576 مشخصات  جالب مرسدس بنز S63

در نهایت، همانند کایمن، تعدادی زیرسیگاری به صورت نامتعارف در S63 AMG وجود دارد. یک زیرسیگاری بزرگ از بالای جای قهوه‌ها خارج می‌شود که نمی‌توان آن را جدا کرد و مشکل تمیز کردن خواهد داشت. خوشبختانه، وضعیت دود کردن در عقب کابین راحت‌تر است؛ جایی که مرسدس یک زیرسیگاری قابل‌حمل را فراهم کرده که می تواند در جای فنجان‌ها یا پنل در قرار گیرد. آیا آلمان‌ها واقعاً اینقدر سیگار می‌کشند؟ آیا خبرهای ۵۰ سال گذشته را خوانده‌اند؟

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز