مرسدس AMG GT4 با CLS هم‌پوشانی نخواهد داشت

0
(0)

مدل CLS چهارده سال پیش به سبد محصولات مرسدس اضافه شد و اخیراً وارد نسل سوم خود شده است. در این نسل اما پرچم‌دار خانوادهٔ CLS مدل هیبریدی خفیف CLS53 AMG بوده و خبری از مدل CLS63 نخواهد بود. این تصمیم ازآن‌جهت گرفته شده که در سبد محصولات مرسدس بنز، فضای خالی برای یک کوپهٔ چهاردر هشت سیلندر ایجاد شده تا این فضای خالی با نسخهٔ چهاردر AMG GT پُر گردد. بدین ترتیب AMG GT4 به‌عنوان یک مدل مستقل، تمرکز بیشتری روی عملکرد داشته و رقیب بهتری برای پورشه پانامرا توربو، آئودی RS7 و ب‌ام‌و M6 گرن کوپه خواهد بود.

1908 مرسدس AMG GT4 با CLS هم‌پوشانی نخواهد داشت

مدیر ارتباطات مرسدس بنز در بخش استرالیا-اقیانوسیه آقای «Jerry Stamoulis» در جریان معرفی نسل جدید CLS طی مصاحبه‌ای با GoAuto توضیح داد که چرا مرسدس اطمینان دارد که این دو کوپهٔ چهاردر باهم هم‌پوشانی نخواهند داشت. وی گفته است که بین این دو مدل تفاوت قیمت قابل‌توجهی وجود داشته و در جایی که بازهٔ قیمتی CLS به پایان می‌رسد، بازهٔ GT4 آغاز می‌شود. برای مقایسه، قیمت بالاترین مدل CLS یعنی مدل CLS53 در بازار داخلی آلمان از 84,162 یورو آغاز می‌شود درحالی‌که قیمت پایهٔ AMG GT4 برابر با 150,118 یورو است. این در حالی است که قیمت نسخهٔ فول آپشن Edition 1 که بر اساس مدل قدرتمند GT63 S ساخته شده به 185,342 یورو می‌رسد که حتی از S63 هم گران‌تر است.

1909 مرسدس AMG GT4 با CLS هم‌پوشانی نخواهد داشت

از سوی دیگر، مدل CLS63 هرگز فروش بالایی نداشت و حالا حذف آن از سبد محصولات مرسدس بنز موجب می‌شود که GT4 جدید بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. در این رابطه، آقای Stamoulis گفته است درحالی‌که خریداران CLS از مشتریان سابق مرسدس هستند، کسانی که اقدام به خرید AMG GT4 می‌کنند برای اولین بار است که به سراغ برند مرسدس بنز می‌روند. در همین حال، شانس دیدن یک استیشن اسپرت بر اساس CLS یا AMG GT4 نیز بسیار کم است زیرا CLS شوتینگ بریک نسل قبلی هرگز فروش مناسبی نداشت و به همین دلیل در نسل جدید نسخهٔ شوتینگ بریک ساخته نخواهد شد. بااین‌حال مرسدس بنز می‌تواند رقیبی برای پورشه پانامرا اسپرت توریزمو تولید کند.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز