مرسدس پیشرانه X کلاس را به نیسان ناوارا نمی‌دهد!

چندی است که اخباری در حال احتمال تولید نسخه قوی‌تر نیسان ناوارا برای رقابت با فورد رنجر رپتور در میان خودرویی‌ها منتشر می‌شود و اگرچه تولید این خودرو هنوز تأیید نشده اما همین حالا به‌طور قطعی می‌دانیم که مرسدس پیشرانه 6 سیلندر دیزلی خود را به نیسان نخواهد داد. مدیر تولید X کلاس استرالیا و نیوزلند آقای اسکات ویلیامز در مصاحبه با GoAuto گفته است که: “آن‌ها (نیسان) هرگز پیشرانه 6 سیلندر را دریافت نخواهند کرد.”

او می‌گوید همکاری بین مرسدس و نیسان تنها شامل استفاده از پلتفرم در X کلاس بوده و پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتری توربو دیزل دایملر را در بر‌نمی‌گیرد. همچنین باید به مسئله هزینه‌ها نیز اشاره کرد زیرا استفاده از پیشرانه مرسدس باعث می‌شود ناوارا گران‌تر دربیاید و نیسان نیز علاقه‌ای به این کار ندارد.

احتمال اینکه نسخه پرچم‌دار پیکاپ ناوارا نام آفرودر را به خود بگیرد وجود دارد زیرا نیسان به تازگی این نام را ثبت تجاری کرده است. البته ثبت یک نام ضرورتاً به معنی استفاده از آن در خودرویی تولیدی نیست. هنوز مشخص نیست مهندسان نیسان چه پیشرانه‌ای را در قلب نسخه خشن‌تر ناوارا نصب خواهند کرد اما خب اکنون دانستیم که این پیشرانه توسط مرسدس تأمین نخواهد شد. پیشرانه 6 سیلندر مورد بحث قدرت 258 اسب بخاری و گشتاور 550 نیوتون متری دارد.

صرف‌نظر از پیشرانه موردنظر برای نصب در ناوارای پرچم‌دار، این پیکاپ ژاپنی باید به مصاف فورد رنجر رپتوری برود که از پیشرانه 2 لیتری بای توربودیزل با قدرت 210 اسب بخار و گشتاور 500 نیوتون متری سود می‌برد. تصاویر جاسوسی منتشر شده خبر از عرضه این پیکاپ در آمریکا می‌دهند. احتمال استفاده از همین پیشرانه دیزلی در رنجر رپتور آمریکایی نیز بالاست.

همچنین ببینید

مقایسه بی ام و سری 7 و مرسدس بنز S کلاس

در یک نقطه از زندگی خود و زمانی که به مرتبه‌ی قابل اتکایی از توانایی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز