مرسدس بنز A کلاس دو موتوره

0
(0)

کلاس A در سال 1997 به‌عنوان خودرویی جمع‌وجور دیفرانسیل جلو به بازار عرضه شد. این خودرو در سال 1997 توسط مجله سوئدی «Teknikens Värld» مورد آزمایش قرار گرفت و نتوانست آزمون قدرت مانور این مجله را با موفقیت پشت سر بگذارد. این امر لطمهٔ بزرگی به اعتبار مرسدس بنز زد و به همین دلیل مجبور شد تا تغییرات عمده‌ای در سیستم تعلیق A کلاس اعمال کند.

benz a class 2 engine مرسدس بنز A کلاس دو موتوره

از سوی دیگر مرسدس بنز مدعی بود که پلت فرم این خودرو از تطبیق‌پذیری و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار است؛ بنابراین سازندهٔ آلمانی نیاز به ارائهٔ مدلی از A کلاس داشت تا بتواند ثابت کند این خودرو هم ایمن و هم سرگرم‌کننده است.

بدین ترتیب مرسدس بنز به این نتیجه رسید که بهترین کار حذف چرخ زاپاس A کلاس و نصب پیشرانه دومی با 125 اسب بخار قدرت برای حرکت با سرعت‌هایی بیش از 200 کیلومتر بجای آن است! البته از این شیوه سال‌ها پیش در سیتروئن 2CV صحرا دوموتوره نیز استفاده شده بود.

Mercedes A 190 Twin Study Concept 04 مرسدس بنز A کلاس دو موتوره

این ایده تأیید شد و مرسدس بنز با همکاری AMG ساخت A کلاس دوموتوره را آغاز کرد. برای این خودرو دو پیشرانه مدل A190 باقدرت هریک 125 اسب بخار انتخاب شد که توان کلی خودرو را به 250 اسب بخار و گشتاور آن را به 360 نیوتن متر می‌رساند. پیشرانه اول مانند A190 های استاندارد در جلوی خودرو قرار داشت اما پیشرانه دوم به‌صورت هوشمندانه‌ای در قسمت زیرین صندوق بار قرارگرفته بود. هرچند همان‌طور که اشاره شد چرخ زاپاس خودرو حذف شد اما حجم صندوق بار هیچ تغییری نسبت به مدل‌های استاندارد نداشت که این مورد در نوع خود شگفت‌انگیز بود.

Mercedes A 190 Twin Study Concept 02 مرسدس بنز A کلاس دو موتوره

به دلیل افزایش وزن ناشی از اضافه شدن موتور دوم، سیستم تعلیق باید تقویت می‌شد. بدین ترتیب ارتفاع آن کاهش یافت، رینگ‌های 18 اینچی اسپرت 5 پره با لاستیک‌های 225 جایگزین رینگ‌های استاندارد شدند و دیسک‌ها و کالیپرهای ترمز جلو نیز از سدان اسپرت E55 قرض گرفته‌شده و بر روی A کلاس نصب شدند. برای افزایش نیروی روبه پایین یا داون فورس نیز یک کیت بدنه که شامل سپرهای پهن جلو و عقب، اسپویلر جلو و رکاب‌های اسپرت می‌شد بر روی خودرو نصب گردید.

Mercedes A 190 Twin Study Concept 01 مرسدس بنز A کلاس دو موتوره

A کلاس دوموتوره که A38 AMG نام‌گرفته بود، در حالت عادی تنها با استفاده از پیشرانه جلویی حرکت می‌کرد و در صورت تمایل راننده، پیشرانه دوم توسط سوئیچی مجزا روشن می‌شد. هنگامی‌که هر دو پیشرانه کار می‌کردند عملکرد خودرو بسیار سریع می‌شد و شتاب صفرتا 96 کیلومتر آن به فقط 5.7 ثانیه می‌رسید که اختلاف چندانی با فراری F355 آن دوران نداشت. بعلاوه موتور جلویی چرخ‌های جلو و موتور عقبی چرخ‌های عقب را به حرکت درمی‌آورد که این امر هنگام کارکرد همزمان هر دو موتور، A38 به خودرویی چهارچرخ متحرک تبدیل می‌کرد. حداکثر سرعت آن نیز به 230 کیلومتر در ساعت می‌رسید.

سرانجام A38 AMG آماده شد و در پایان فصل مسابقات فرمولاوان سال 1998 بنمایش درآمد. سپس توسط «میکا هاکینن» راننده تیم فرمولاوان مک لارن مرسدس و قهرمان جهان در سال‌های 1998 و 1999 مورد آزمایش قرار گرفت. امروزه این خودرو بسیار کمیاب است چراکه گفته می‌شود فقط 4 دستگاه از آن ساخته‌شده است.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز