رانندگی با مرسدس بنز G550 مدل 2016

0
(0)

مرسدس بنز G واگن یا همان G کلاس برای اولین بار به سفارش ایران طراحی و تولید شد و بااینکه چندین دهه از تولد آن می‌گذرد اما همچنان با همان شکل و استایل اولیه و بدون تغییر چندانی در حال تولید بوده و همچنان پرطرفدار و دوست‌داشتنی است. به همین دلیل مرسدس بنز بااینکه بارها تصمیم به ایجاد تغییرات کلی در این خودرو داشته است اما تاکنون از این امر امتناع کرده و G کلاس را همچنان با همان ظاهر کلاسیک و جعبه‌ای شکل تولید می‌کند. بعلاوه به‌تازگی قلب G550 بروز و کوچک‌تر شده و به موتور 4 لیتری V8 بای توربو بسیار محبوب که در مدل‌های AMG GT و C63 AMG استفاده می‌گردد مجهز شده است. یک موتور V8 مخصوص ماشین‌های اسپرت در سینهٔ G کلاس ایده مناسبی به نظر می‌رسد.

1 1 رانندگی با مرسدس بنز G550 مدل 2016

محاسن

این اولین باری است که من پشت یک G550 با موتور جدید 4 لیتری V8 می‌نشینم. موتور قدرتمند جدید به‌خوبیِ موتور قبلی احساس می‌شود و باید صادقانه گفت که حتی بهتر از موتور V12 در مدل G65 است. هرچند G500 به قدرتمندی G63 و G65 نیست اما موتور 4 لیتری V8 آن با 416 اسب بخار قدرت می‌تواند جثهٔ 2630 کیلوگرمی خودرو را زیر 6 ثانیه از صفر به سرعت 96 کیلومتر در ساعت برساند. بنابراین اگر مشکلی با نبود نشان‌های AMG بر روی خودروی خود ندارید G550 انتخاب بهتری است.
G550 مورد آزمایش ما لباسی از ترکیب رنگ‌های قرمز و بنفش بر تن داشت که به همراه رینگ‌های تیره‌رنگ به سبک AMG چهره‌ای فوق‌العاده برای آن پدید آورده بود که قطعاً انتخاب بهتری نسبت به رنگ‌های خاکستری و مشکی معمول محصولات مرسدس بنز بشمار می‌رود. بااین‌حال G کلاس یکی از محصولات مرسدس است که گسترده‌ترین طیف رنگ برای آن ارائه می‌شود و من خوشحالم که نمونهٔ مورد آزمایش ما یکی از بهترین و زیباترین رنگ‌های قابل سفارش برای G کلاس را داشت. همهٔ موارد مثبتی که از این به بعد قصد دارم برای G550 ذکر کنم شبیه همان محاسنی است که در مورد G65 AMG گفته‌ام. مثلاً این خودرو تکنولوژی و راحتی فوق‌العاده بالایی را در داخل یکی از قدیمی‌ترین اتاق خودروی جهان ارائه می‌کند. این خودرو از ارتفاع رانندگی بسیار بالایی برخوردار است و یکی از منحصربه‌فردترین تجربه‌های رانندگی دنیا را ارائه می‌کند. بخصوص وقتی دکمهٔ استارت آن‌را فشار می‌دهید صدای موتور کاملاً آلمانی است.

2 1 رانندگی با مرسدس بنز G550 مدل 2016

معایب

شما ممکن است فکر کنید مرسدس بنز G550 خودروی بسیار بزرگی است اما درواقع این خودرو فقط بلند است! یعنی وقتی روی صندلی‌های عقب آن می‌نشینید فضای پای بسیار کمی دارند که به میزان شگفت‌آوری کمتر از فضای پای صندلی‌های جلو است. هرچند که سقف بسیار بلندی داشته و صندوق بار جعبه‌ای شکلی در پشت صندلی‌های عقب وجود دارد. آمریکایی‌ها در رابطه با این خودرو یک اعتراض جزئی دارند: نگه‌دارنده‌های لیوان آن کجاست؟ من میدانم که این ماشین در آلمان طراحی‌شده و با دقت و مهندسی فوق‌العادهٔ آلمانی شکل‌گرفته اما هنگامی‌که برای فروش در ایالات‌متحده عرضه می‌گردد باید محلی برای قرار دادن لیوان و فنجان در آن تعبیه گردد لطفاً!
G550 نزدیک به 100 هزار دلار از یک G65 ارزان‌تر است اما این ماشین با 119 هزار دلار قیمت بازهم بسیار گران است. چراکه این خودرو به مرتب گران‌تر از SUVهای لوکس دیگری است که برای استفادهٔ روزانه بهتر هستند و درعین‌حال برای رانندگی در جاده‌های ناهموار و خشن هم مناسب‌اند مانند رنجروور. پس درواقع شما فقط برای ظاهر خاص G550 پول پرداخت می‌کنید درحالی‌که ارزش پرداخت چنین مبلغ گزافی را ندارد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز