تجربه رانندگی با مرسدس بنز S560e L مدل 2019

0
(0)

کل هدف مرسدس بنز S کلاس بر یک پایه استوار بوده است: بهترین لیموزین لوکس زیر بنتلی که می‌توان خرید. خانواده‌ی S کلاس پیش از این نیز الکتریکی سازی شده اما این نمونه‌ی جدید نسخه‌ی جدی‌تری است. خودروی موردبحث که S560e L نام دارد و در خانواده‌ی پلاگین هیبریدی‌های مرسدس زیرمجموعه‌ی خانواده‌ی EQ Power قرار می‌گیرد از پیشرانه‌ی 6 سیلندر 3 لیتری توربوی مدل S450 برخوردار بوده و آن را با یک پیشرانه‌ی الکتریکی قدرتمند ترکیب کرده است. کل قدرت این مجموعه برابر با 469 اسب بخار بوده و یک باتری 13.5 کیلووات ساعتی باعث ایجاد محدوده حرکتی ادعایی 40 کیلومتری در حالت تمام الکتریکی می‌شود.

2612 تجربه رانندگی با مرسدس بنز S560e L مدل 2019

این نسخه‌ی پلاگین هیبریدی کاملاً با ذات S کلاس هماهنگ است. فشاری اندکی روی پدال گاز نشان می‌دهد این خودرو نه تنها از نظر پرفورمنس کمبودی ندارد بلکه کاملاً برجسته عمل می‌کند. نشستن پشت فرمان چنین خودروی بزرگ و لوکسی در شهر کمی عجیب‌وغریب به نظر می‌رسد اما کارکرد قوای محرکه‌ی آن کاملاً آرام و بی‌صداست. زمانی که سرعت خودرو افزایش یابد بدون آنکه متوجه شوید قدرت از حالت الکتریکی به بنزینی تغییر پیدا می‌کند و با ورود به بزرگراه‌ها شاهد آرامشی خواهید بود که از نسخه‌های طویل S کلاس انتظار دارید. این موضوع به همراه کیفیت سواری برجسته‌ی مرسدس باعث می‌شود S560e L را همانند یک ماهی در اقیانوس بدانید.

2613 تجربه رانندگی با مرسدس بنز S560e L مدل 2019

تنها چیزی که قابل‌بحث است کورس طولانی پدال ترمز است که شاید وزن بیشتر مجموعه باتری روی آن تأثیر گذاشته است؛ اما این دو موضوع برای راننده نقطه‌ضعف‌های بسیار کوچکی هستند. افراد خوش‌شانسی که می‌توانند در صندلی‌های عقب این خودرو بنشینند هیچ ضعفی را حس نخواهند کرد. واقعاً باید در صندلی‌های عقب S کلاس نشست تا از سواری فوق‌العاده لذت‌بخش و راحت آن برخوردار شد. S560e L در جاده تمامی انتظارات را برآورده می‌کند اما خب این‌ها باعث سورپرایز ما نمی‌شود. S کلاس چندین و چند سال است که خودروهای لوکس موردعلاقه‌ی ثروتمندان بوده و نسل جدید آئودی A8 هم نتوانسته به‌صورت تمام و کمال این سدان پرچم‌دار را به چالش بکشد.

2614 تجربه رانندگی با مرسدس بنز S560e L مدل 2019

دو نکته را باید درباره‌ی این خودرو متذکر شویم. اولین از همه مجموعه باتری 13.5 کیلووات ساعتی است که با حداکثر نرخ 7.2 کیلووات شارژ می‌شود. به این ترتیب زمان شارژ دوباره‌ی 1.5 ساعتی باتری با استفاده از شارژر دیواری مناسب ارزیابی می‌شود. البته با شارژر معمولی این زمان به 5 ساعت افزایش می‌یابد هرچند این مسئله هم نباید مشکل خاصی باشد زیرا در طول شب می‌توان باتری را شارژ نمود. اگرچه خود باتری کوچک‌تر از باتری بکار رفته در مدل قدیمی‌تر S500e است اما هنوز هم فضایی را در محفظه بار اشغال کرده است. S560e L فضای بار 395 لیتری دارد که در مقایسه با فضای 510 لیتری مدل‌های استاندارد خیلی هم تنگ نیست. به منظور مقایسه بد نیست بدانید حجم صندوق مرسدس با جدیدترین نسل کیا سید هاچبک قابل‌مقایسه است.

2615 تجربه رانندگی با مرسدس بنز S560e L مدل 2019

این خودرو حدود 20 هزار پوند گران‌تر از S350d L AMG Line و در واقع تنها مدل‌های S63 و S65 پرچم‌دار گران‌تر از آن هستند. نهایتاً باید گفت اگر بیشتر اوقات را در سفر می‌گذرانید احتمالاً مدل دیزلی S350d هنوز هم انتخاب بهتری خواهد بود. این مدل ارزان‌تر بوده و در بزرگراه‌ها مصرف سوخت کمتری دارد. همچنین از نظر آرامش و رفاه کابین نیز تفاوت چندانی بین دو خودرو وجود ندارد. اما اگر بیشتر اوقات در محیط‌های شهری حضور دارید مدل S560e L توصیه می‌شود. اینجا حالت تمام الکتریکی این خودرو توجیه‌پذیرتر است؛ اما برای خریداران تجاری نیز این خودرو توصیه می‌شود زیرا مالیات کمتری باید پرداخت شود.

2616 تجربه رانندگی با مرسدس بنز S560e L مدل 2019

فعلاً مرسدس بنز S560e L رقبای زیادی ندارد اما خب رقبا هم دست بسته نیستند. ب ام و 745Le که از پیشرانه‌ی 6 سیلندر پلاگین هیبریدی استفاده می‌کند شاید یک رقیب جدی باشد زیرا 14 هزار پوند ارزان‌تر است. ما این خودرو نیز تست کرده و تحت تأثیرش قرار گرفته‌ایم. البته به خاطر باتری کوچک‌تر ب ام و برد آن کمتر از مرسدس است. آئودی نیز اواخر سال جاری نسخه‌ی پلاگین هیبریدی A8 را عرضه خواهد کرد. مرسدس بنز S کلاس هنوز هم متقاعدکننده‌ترین خودروی لوکسی است که می‌توانید بخرید و نسخه‌ی S560e L آن بهترین نسخه برای بسیاری از خریداران خواهد بود. S کلاس همچنان بهترین خودرو از نظر ظرافت و آرامش در کلاس خود است. فرقی ندارد که پشت فرمان باشید یا صندلی عقب را انتخاب کنید چراکه کمتر خودرویی می‌تواند همانند S کلاس شما را تحت تأثیر قرار دهد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز