تجربهٔ رانندگی با کانسپت مرسدس-مایباخ اولتیمیت لاکچری

1
(1)

بنتلی با بنتایگا، رولزرویس با کولینان و لامبورگینی با اوروس به بخش شاسی‌بلندها وارد شده‌اند و حتی فراری و آستون‌مارتین هم قصد دارند در آینده به این بازار وارد شوند؛ اما زیربرند لوکس مرسدس یعنی مایباخ هنوز به دنیای شاسی‌بلندها وارد نشده است. بااین‌حال، مرسدس-مایباخ ایدهٔ خود از چنین خودرویی را در قابل کانسپت اولتیمیت لاکچری نشان داده است. حال برای اینکه بفهمیم این ایده چقدر می‌تواند به واقعیت نزدیک باشد، رانندگی کوتاهی با این کانسپت بلندقامت داشته‌ایم.

1961 تجربهٔ رانندگی با کانسپت مرسدس مایباخ اولتیمیت لاکچری

در حال حاضر جهان خودروهای لوکس به دو بخش مختلف تقسیم می‌شود. بخش اول، بخش سنتی سدان‌های فوق لوکس و بسیار راحتی چون بنتلی فلاینگ اسپار یا رولزرویس فانتوم است درحالی‌که بخش دوم بخش مدرنی است که شاسی‌بلندهای لوکسی چون بنتلی بنتایگا و لامبورگینی اوروس در آن حضور دارند؛ اما طراح ارشد دایملر، آقای «گوردون واگنر» می‌گوید این کلاس‌بندی منسوخ شده است. به همین دلیل، او و تیمش سعی کرده‌اند با استفاده از یک طرح بدنهٔ جدید، بر مرزهای قدیمی غلبه کنند.

1962 تجربهٔ رانندگی با کانسپت مرسدس مایباخ اولتیمیت لاکچری

نتیجهٔ این رویکرد، ساخت کانسپت اولتیمیت لاکچری است که در آن استایل و قامت یک اس‌یووی با طراحی سنتی سه‌جعبه‌ای یک سدان ترکیب شده است. این خودرو که برای اولین بار در ماه آوریل امسال در نمایشگاه پکن رونمایی شد، شش متر طول داشته و روی رینگ‌های 24 اینچی قرار گرفته است. این کانسپت مایباخ هنگام رونمایی در نمایشگاه پکن توجهات زیادی را به خود جلب کرد که این جلب‌توجه هنوز کمرنگ نشده است به‌گونه‌ای که هنگام تجربهٔ رانندگی منحصربه‌فرد ما با اولتیمیت لاکچری در یک روز آفتابی در اسپانیا، همچنان نگاه‌ها به سمت آن خیره می‌شد.

1963 تجربهٔ رانندگی با کانسپت مرسدس مایباخ اولتیمیت لاکچری

این کانسپت به‌صورت تئوری از تمامی توانایی‌هایی که برای رقابت در بالاترین سطح کلاس لوکس لازم است برخوردار است. قوای محرکهٔ اولتیمیت لاکچری از نوع تمام الکتریکی است که شامل چهار موتور الکتریکی با مجموع قدرت 750 اسب بخار قدرت می‌شود. با وجود چنین قدرتی، حداکثر سرعت این کانسپت به‌طور الکترونیکی روی 250 کیلومتر در ساعت محدود شده است که هنوز هم با اس‌یووی‌های بسیار سریع امروزی رقابت می‌کند. همچنین در این خودرو یک پکیج باطری 80 کیلووات ساعتی تعبیه شده که انرژی موردنیاز برای پیمودن مسافتی بیش از 480 کیلومتر را فراهم می‌کنند.

1964 تجربهٔ رانندگی با کانسپت مرسدس مایباخ اولتیمیت لاکچری

درحالی‌که راننده برای لذت بردن از همهٔ قابلیت‌های این کانسپت به کمی تخیل نیاز دارد، سرنشینان عقب با وجود سالن لوکس پوشیده شده از چرم، وارد دنیای جدید می‌شوند که پیش‌ازاین هرگز ندیده‌اند. در این قسمت علاوه بر صندلی‌های منحصربه‌فرد، تریم رز طلایی هم کار شده که نمای فوق‌العاده لوکسی به آن بخشیده است. همچنین ازآنجاکه چین قوی‌ترین بازار مرسدس-مایباخ است، در این کانسپت بجای جام‌های شامپاین و بطری ویسکی که عمدهٔ خریداران غربی خواهان آن هستند، سرویس چای‌خوری ارائه شده است.

1965 تجربهٔ رانندگی با کانسپت مرسدس مایباخ اولتیمیت لاکچری

بااین‌حال به نظر نمی‌رسد این ویژگی‌ها به اس‌یووی تولیدی مایباخ راه پیدا کنند زیرا پس از شکست سدان‌های فوق لوکس مایباخ 57 و 62، مرسدس بنز دوباره ریسک نکرده و چند صد میلیون یورو را صرف تولید چنین کانسپت ساختارشکنی نخواهد کرد. البته این کانسپت بدون منطق و صرفاً به‌عنوان یک خودروی نمایشی ساخته نشده بلکه در آن به کابین مرسدس-مایباخ GLS آینده اشاره شده است که در آینده‌ای نزدیک برای رقابت با اس‌یووی‌های فوق لوکسی چون بنتلی بنتایگا و رولزرویس کولینان به بازار عرضه خواهد شد.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز