بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

0
(0)

ویژگی‌هایی نظیر فرهنگ متمدنانه و خوی وحشی مآبانه در مرسدس AMG S63 به هم می‌رسند، چیزی شبیه به شخصیت دوگانه غول هالیوودی هالک؛ آرامش و خشونت، لطافت و زمختی، سنت و مدرنیته در این خودرو گردهم آمده‌اند. به لطف پیشرانه جدید V8 تویین توربوشارژ ساخت AMG به حجم 4 لیتر و توان خروجی 603 اسب بخار، اس63 از قلب یک خودروی اسپرت نیز بهره‌مند شده است.

1901 بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

پیشرانه دست ساز هشت سیلندر که در منطقه‌ای در آلمان تولید می‌شود، یارای تولید گشتاوری معادل 900 نیوتن متر را در دور موتور 2750 تا 4500rpm داشته و در دور 7000rpm به محدوده قرمز رنگ دوران موتور می‌رسد. این پیشرانه با بهره‌گیری از توربوشارژرهای تویین اسکرول به همراه سیستم اگزوز متغیر، نوای هیجان‌انگیزی از خود تولید می‌نماید که هر شنونده‌ای را نسبت به قدرت فوق‌العاده خود آگاه می‌سازد.

1902 بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

ضمنا با تغییر حالت از وضعیت کامفورت به اسپرت پلاس، خشونت صدای اگزوز S63 بیش از پیش افزایش خواهد یافت. یک جعبه دنده 9 سرعته اتوماتیک جدید نیز این پیشرانه را در امر انتقال نیرو همراهی می‌کند و یک سامانه کلاچ چندگانه هم ارتباط بین پیشرانه و گیربکس را برقرار می‌نماید. گیربکس قبلی دارای اشکالات جزئی در عملکرد بود که در گیربکس جدید تا حدودی برطرف شده، اما عملکرد آن در ترافیک سنگین و حین شتابگیری تفاوتی نکرده است.

1903 بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

شتاب صفر تا 96 این خودرو معادل 3 ثانیه است که در حدود 0.7 ثانیه سریع تر از S63 با پیشرانه هشت سیلندر قبلی بوده است. همچنین این خودرو 2170 کیلوگرمی در حدود 0.2 ثانیه نسبت به مرسدس GT R با 500 واحد وزن کمتر، سریعتر است. نتایج حاصل از آزمون یک چهارم مایل نیز معادل 11.2 ثانیه در سرعت 202.7 کیلومتربرساعت است. میزان مصرف سوخت s63 جدید در حد مناسبی قرار داشته و معادل 13.8 (شهر)، 8.7 (بزرگراه) و 13 لیتر در هر 100 کیلومتر (سیکل ترکیبی) ارزیابی شده است. این خودرو به سامانه غیرفعال‌سازی سیلندرها مجهز شده که قادر است تا حداکثر، سوخت رسانی به نیمی از آنها را برحسب شرایط متوقف نماید. این حالت در وضعیت کامفورت و بین دور موتور 1000 تا 3250rpm شروع به فعالیت خواهد کرد. میزان مسافت مورد نیاز برای توقف این خودرو از سرعت 112 کیلومتر بر ساعت نیز معادل 50.2 متر است که چندان مناسب شاخص‌های عملکردی مرسدس AMG S63 نیست.

1906 بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

ترمزهای ۱۵.۴ اینچی جلو به شش پیستون و انواع ۱۴.۲ اینچی عقب به یک جفت پیستون مجهز شده‌اند. میزان چسبندگی خودرو در پیست مخصوص معادل 0.94جی برآورد شد که رقم بسیار مناسبی است. فنرهای بادی به همراه تعلیق تطبیق پذیر، سه وضعیت کامفورت، اسپرت و اسپرت پلاس را برای شما ایجاد خواهند نمود که در حالت کامفورت، سواری S63 بسیار شناور بوده و در حالت اسپرت پلاسنیر کاملا سفت می‌شود. حین عبور پرسرعت از پیچ‌ها کم‌فرمانی مشاهده می‌شود و عملکرد سیستم فرمان در این مواقع چندان که باید اطمینان بخش نیست. رانندگی با این خودرو به لطف قدرت عالی و هندلینگ مناسبش، در سرعت‌های عادی بسیار جذاب و لذت بخش است. عملکرد سیستم چهارچرخ محرک آن بسیار یکپارچه و دقیق بوده و گیربکس نسبت به فشردن پدل شیفترها به سرعت پاسخگو خواهد بود.

1905 بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

تجهیزات رفاهی استاندارد موجود در کابین اس63، مواردی همچون: صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم ۱۲ حالته و مجهز به گرمکن و سردکن، دوربین دید اطراف، نور بالای خودکار، هشدار انحراف از مسیر، سامانه کمکی نقاط کور و سیستم مسیریابی را شامل می‌شود. سیستم اطلاعات سرگرمی COMAND مرسدس بنز به یک جفت نمایشگر 12.3 اینچی مجهز شده که یکی در پشت غربیلک فرمان و در حکم پنل کیلومتر شمار بوده و دیگری نقش نمایشگر مرکزی را ایفا می‌نماید.

1907 بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

صندلی‌های عقب نیز بسیار خوش ساخت و راحت هستند، فقدان ستون‌های B دید خوبی ایجاد کرده و درهای بزرگ سهولت بیشتری برای ورود و خروج به ردیف عقب صندلی‌ها ایجاد نموده است. ادوات کابین نیز از بهترین مواد موجود شکل یافته‌اند و بسیار لوکس به نظر می‌رسند. آپشن‌هایی نظیر سیستم صوتی پریمیوم burmester با ۲۶ اسپیکر، تریم پیانو بلک فیبر کربنی، صندلی‌های چرمی سیاه و قرمز رنگ، سقف شیشه‌ای با قابلیت تغییر میزان کدر بودن، دوربین دید در شب، کروز کنترل، هشدار انحراف از مسیر به همراه سایر سامانه‌های کمکی راننده و یخچال عقب نیز برای این خودرو قابل سفارش هستند.

1904 بررسی مرسدس AMG S63 مدل 2018

در پایان به ذکر این نکته بسنده می‌نماییم که مرسدس AMG S63 یک کوپه مجلل است که شکوه مدل S560 را با شتاب و عملکرد فوق العاده مدل GT R در هم آمیخته و طبعی دلپذیر و مخصوص به خود را داراست.

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

تیونینگ مرسدس بنز کلاس E

0 (0) مرسدس بنز کلاس E یکی از شایسته ترین خودروها برای تعریف یک سدان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

error: Content is protected !!
تماس با ما