بررسی مرسدس بنز C300 کوپه 2017

0
(0)

بسیاری از افراد حرفه‌ای جوان به دنبال آئودی A5 به عنوان یک کوپه‌ی لوکس هستند. نه‌تنها این خودرو ظاهری جذاب دارد بلکه برای رانندگی نیز بسیار لذت‌بخش است. البته، A5 پس از ب‌‌ام‌و سری 3 کوپه در رتبه‌ی دوم موفقیت قرار می‌گیرد.

2017 Mercedes Benz C300 coupe بررسی مرسدس بنز C300 کوپه 2017

درحالی‌که A5 نیازمند یک فیس لیفت برای چهره‌ی سالخورده و ارتقای تجهیزات است و از سوی دیگر نیز ب ام و سری 4 فاقد استایل و خاصیت اسپورتی است که راننده‌ها در این سگمنت دنبال آنند، مرسدس بنز با ارائه‌ی C کلاس کوپه به‌خوبی می‌درخشد.
درحالی‌که آخرین نسل C کلاس کوپه چندین سال پس از معرفی برادر سدان خود به بازار آمد، اما این نسل جدید تقریباً همزمان با نسخه‌ی جدید سدان به بازار آمده است. به نظر می‌رسد که بنز مشتاق است تا با عرضه‌ی این خودرو سهمی پررنگ از سگمنت را به چنگ آورد.

بخش کوپه‌های لوکس کمی کهنه شده و تنها خودروهای جدید در این بخش از منابعی غیرعادی به بازار می‌آیند، همانند لکسوس RC جدید یا اینفینیتی Q60 در شرف عرضه. به‌منظور برگرداندن ورق بازی، C کلاس کوپه‌ی جدید باید فانتزی و خیال‌انگیز باشد. خوشبختانه همین‌گونه هست.

کوپه‌ی شیک و مد روز

اولین احساسات همیشه مهم هستند و C کلاس هم به‌خوبی در مرز بین زیبایی و خودستایی قدم برمی‌دارد. درحالی‌که بسیاری از خودروهایی که در تست‌ها حاضر می‌شوند از آپشن جلوپنجره‌ی کروم اضافه بهره می‌برند، اما این خودروها اصلاً زرق‌وبرق دار به نظر نمی‌رسند. رینگ‌های 18 اینچی و دیگر جزئیات زیبای نمای بیرونی خودرو کمک می‌کنند تا C کلاس کوپه یک خودروی ناب باقی بماند.

2017 Mercedes Benz C300 Coupe Review 1 بررسی مرسدس بنز C300 کوپه 2017

از تمام زوایا این کوپه صاف و صیقلی به نظر می‌رسد و به آسانی در بین خودروهای بزرگ و گران‌قیمت بنز قرار می‌گیرد. C کلاس به‌هیچ‌وجه طراحی درجه‌دو یا ارزان‌قیمتی در داخل کابین ندارد. زبان طراحی داخل کابین جدید مرسدس در میان بهترین‌های بازار جای دارد. دریچه‌های تهویه‌ی کروی مرسدس امروزه در اکثر مدل‌های این خودروساز دیده می‌شود و سیستم صوتی برمستر با بلندگوهای خاص خود نیز نمایی دل‌نشین به وجود آورده‌اند.

این کوپه از صندلی‌های تکی و یک‌تکه استفاده می‌کند که شبیه نمونه‌های اسپورتی است که کارخانه ارائه می‌کند. درحالی‌که این صندلی‌ها در نمونه‌های پایه با پوشش‌های قابل‌قبول پوشانیده شده‌اند، اما خودروی حاضر در تست از چرم مرغوبی استفاده می‌کند. تنها انتقادی که می‌توان به این صندلی‌ها وارد کرد این است که ای کاش بیش از این از سرنشینان حمایت می‌کردند. ارتقای این بخش را باید در C43 یا C63 ای ام جی که در آینده عرضه خواهند شد جست‌وجو کرد. این خودرو صندلی‌های عقب را نیز دارد اما منصفانه نیست که هیچ انسانی را روی بنشانیم.

زیر کاپوت

C300 کوپه توسط پیشرانه‌ای 4 سیلندر و 2 لیتری نیرورسانی می‌شود که به مدد توربوشارژر قادر به تولید 240 اسب بخار قدرت و 370 نیوتون متر گشتاور است. این همان پیشرانه‌ای است که در نمونه‌ی سدان یافت می‌شود. ذکر این نکته مهم است که پیشرانه‌ی یاد شده به اندازه‌ی پیشرانه‌ی 6 سیلندر نسل قبل گشتاور تولید می‌کند و نیازی به گفتن نیست که این گشتاور از دورهای موتور پایین‌تری در دسترس قرار دارد. در عمل، پیشرانه‌ی توربوی 2 لیتری در بزرگراه‌ها پرقدرت ظاهر می‌شود و ما به راحتی در زمانی کوتاه به سرعت 110 کیلومتر بر ساعت دست‌یافتیم. مرسدس می‌گوید که C کلاس کوپه زیر 6 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت می‌رسد. کسانی که خواهان خودروی سریع‌تری هستند باید منتظر نسخه‌های C43 و C63 ای ام جی باشند.

2017 Mercedes Benz C300 Coupe 29 بررسی مرسدس بنز C300 کوپه 2017

این پیشرانه‌ی 2 لیتری همانند برادر سدان به گیربکس 7 سرعته ی اتوماتیک جفت شده است. مرسدس همچنین می‌گوید که خریداران هم‌اکنون می‌توانند این پیشرانه را با سیستم چهارچرخ محرک 4MATIC سفارش دهند. این سیستم در نسل قبل فقط با پیشرانه‌ی 6 سیلندر در دسترس بود. سفارش سیستم چهارچرخ محرک حدود 2 هزار دلار خرج برمی‌دارد بنابراین اگر بودجه‌ی کافی ندارید، می‌توانید از تنظیمات پایه‌ی دیفرانسیل عقب استفاده نمایید.

سواری و هندلینگ

راندن C کلاس کوپه در راه‌های اطراف نیوهمپشایر تجربه‌ی خوبی است تا به بفهمیم که این کوپه چگونه برای بازخورد و پاسخ محکم در تعریف واژگانی چون فرمان پذیری و هندلینگ آماده شده است. هرچند، اکثر خودروهایی که تست کرده‌ایم به پکیج AMG شامل سیستم تعلیق اسپورت بوده‌اند. سیستم تعلیق Airmatic با قیمت 1600 دلاری باعث نرمی سواری می‌شود و از آپشن های ضروری خودرو است. درحالی‌که سیستم تعلیق بازخوردهای زیادی ایجاد می‌کند، فرمان کمی بی‌جان است البته توزیع وزن خوبی دارد و راندن خودرو آسان است. آیا C کلاس کوپه یک خودروی اسپورت وحشی است؟ نه اصلاً؛ اما هیچ‌کس رقیب اصلی این خودرو نمی‌شود.

پیشرانه‌ی توربو و کم‌حجم به همراه گیربکس 7 سرعته ی خودکار به معنی دست‌یابی به مصرف سوخت شهری/بزرگراهی/ترکیبی 10.2/7.8/9 لیتری در هر صد کیلومتر است. مدل‌های مجهز به سیستم چهارچرخ محرک اندکی سنگین‌وزن‌تر هستند و کمی سوخت بیشتری را می‌سوزانند.

ویژگی‌ها و قیمت

C کلاس کوپه با خیل عظیمی از تکنولوژی‌های روز قابل سفارش است که تجربه‌ی خرید یک کوپه‌ی سطح بالا را تضمین می‌کنند. مدل‌های تست شده دارای تجهیزاتی چون کروز کنترل تطبیق شونده، دستیار حفظ خطوط فعال، هشدار نقاط کور فعال، هشدار برخورد جلو با ترمز خودکار، سیستم‌های دوربین 360 درجه‌ای، هدآپ دیسپلی و غیره هستند.

2017 Mercedes Benz C300 Coupe 18 بررسی مرسدس بنز C300 کوپه 2017

شروع قیمتی مدل‌های دیفرانسیل عقب از 43575 دلار و مدل‌های 4MATIC از 45575 دلار می‌باشد که با این قیمت به مواردی همچون سقف پانورامیک، ورود بدون کلید، صندلی‌های عقب تا شونده 40/20/40، چراغ‌های جلوی LED، سیستم اطلاعات سرگرمی 7 اینچی و سیستم انتخاب دینامیک دست می‌یابید که این آخری به راننده اجازه می‌دهد تا از بین ویژگی‌های راحت و اسپورت خودرو، موارد دلخواه خود را برگزیند.

قضاوت نهایی

2017 Mercedes Benz C300 Coupe 26 بررسی مرسدس بنز C300 کوپه 2017

با وجود رقبای کهن‌سالی از آئودی و ب ام و، معرفی C کلاس کوپه‌ی جدید به مثابه‌ی تزریق خونی تازه به رگ‌های این سگمنت است. درحالی‌که A5 و سری 3 کوپه در گذشته به حد کافی طعم موفقیت را چشیده‌اند، واضح است که C کلاس کوپه حالا بهترین خودروی لوکس دو در بازار می‌باشد.

نقاط قوت: استایل فوق‌العاده، کابین زیبا، پیشرانه‌ی قدرتمند
نقاط ضعف: صندلی‌ها می‌توانستند بهتر باشد، سیستم تعلیق اسپورت بیش‌ازحد خشن است

2017 Mercedes Benz C300 Coupe Review 17 بررسی مرسدس بنز C300 کوپه 2017

مشخصات مرسدس بنز C300 کوپه 2017
پیشرانه: 4 سیلندر 2 لیتری توربو
قدرت: 240 اسب بخار و 370 نیوتون متر گشتاور
گیربکس: 7 سرعته ی اتوماتیک

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

بین 1 تا 5 ستاره نمره دهید

همچنین ببینید

افزایش ابهت مرسدس A کلاس جدید با تیون لورینسر

0 (0) اگر دوست دارید هاچبک اسپورت شما خوش‌تیپ‌تر به نظر آید قطعاً استفاده از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با امداد مرسدس بنز